Såg ni "Debatt" nu när Christer Fuglesang var med och i Almedalsveckan hade överdoserat homeopatiska sömntabletter (han hade tagit 60 tabletter) för att kunna bevisa hur overksamma de var. Och för att därigenom ge sig in i debatten om huruvida alternativmedicin ska statssubventioneras eller ej.Visserligen hade inte Christer somnat, men så pratsam och avslappnad som han var efter tabletterna har allmänheten nog aldrig sett honom. Så nog gjorde tabletterna skillnad allt. Eller om Christer hade druckit sig lullig på rosé efteråt.
Idag är jag arg på: de undersköterskor på ett äldreboende i Norrköping som psykiskt och psykiskt hade misshandlat sina vårdtagare. Bland annat hade man tryckt tillbaka spyor in i munnen på dem och kört in handen i munnen på en tant. Där ser man, bara för att man har en undersköterskeutbildning behöver man inte vara lämpad att jobba i vården!
Hur ska det nu gå för de fänslade svenska journalisterna i Etiopien.
Ohoya; nu har Expressen en ny fotbollsbloggare!
Och HBK har nu äntligen gjort sig av med sin spanska pep-tränare. Honom har de ersatt med en gammal FFF-stjärna, tillika HBKs U-tränare Jens Gustafsson. Med Ante, Tyson och Michael Svensson som trygghet i ryggen tror jag det kan bli en alldeles utmärkt vändning för bollklubben. Det kan ju iallafall inte gå sämre. Om inte annat så har ju Gustafsson inside information om FF.
Och på tal om Falkenberg; tycker det är lite roligt, och lite typiskt Falkenbergskt, att restaurangen Gustaf Bratt tar 150 kronor i inträde när lokalstjärnan (och en av mina idoler) Johan Örjansson spelar där, och 60 kronor när Peter Wahlbeck uppträder! Se där, det går att bli profet i sin egen hemstad.
I min del av världen händer annars (eller det kanske det inte alls gör, men man kan ju hoppas) det här; skidskytteanläggning, det är stort det i en bygd där (för att citera Engmans Kapell) det enda som växer är kyrkogår´n (förlåt, det var väldigt överdrivet även om det är så det kan kännas ibland).
Men i helgen är det iallafall stor Bluegrassfestival!
Syd-Sudan har nu utropats till egen stat.
Mika Myllylä är ju död. Dopningskandalen tog tydligen knäcken på honom.
Han kanske skulle ha besökt en Betty Ford-kllinik, men nu är det dubbelt upp försent, för nu är grundaren, och förra presidenthustrun Betty Ford också död.
Nu tänkte jag ta mig hit.
Visar inlägg med etikett Falkenberg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Falkenberg. Visa alla inlägg
lördag 9 juli 2011
torsdag 15 juli 2010
Trädgård i stan

Jag vet inte om jag har sagt det förr, men om inte
Såhär ser det ut framför (eller om det är bakom) rådhuset, och i denna lilla låda till land brukar det alltid vara roliga arrangemang anpassade efter säsong. Lägg märke till den lilla fontänen längst ner till höger i bild. Och ett växthus!

I min egen lilla täppa råder det stiltje nu. Skyller på torkan.

I Frankrike har man nu fattat beslut om förbud mot burka. Jag vet som sagt inte vad jag ska säga om sådant förbud. Det är den egna fria viljan och religions- och åsiktsfrihet VS. skyddande av kvinnor som tvingas bära burka, och skyddande av den den franska kulturen och säkerheten.

I min egen lilla täppa råder det stiltje nu. Skyller på torkan.

I Frankrike har man nu fattat beslut om förbud mot burka. Jag vet som sagt inte vad jag ska säga om sådant förbud. Det är den egna fria viljan och religions- och åsiktsfrihet VS. skyddande av kvinnor som tvingas bära burka, och skyddande av den den franska kulturen och säkerheten.
Vad är det för hjärtlösa människor i Malmö som har sålt sex med en 14-årig förståndshandikappad flicka? Och vad är det för sjuka jävlar som har köpt?!
Littorins eventuella sexköp är ju en piss i Nissan i jämförelse! Dessutom menar nu Expressen att Littorin dementerat sexköp redan innan Aftonbladets offentliggörande av händelsen, och att dementin finns på band. Aftonbladet säger nu att om bara Littorin dementerat saken hade de inte publicerat artikeln. Hm, kan bli Aftonbladet som ligger risigt till nu.
Och på tal om...: Nytt boktips: Thomas Bodströms "Rymmaren". Nej, han är inte alls så dålig författare som det sägs, den där Bodström. Och för oss som är lite intresserade av spelet bakom maktens kulisser är det en guldgruva. Dessutom spännande.
Hur som helst har jag betydligt lättare att tro på uppgifterna om Littorin (han verkar ju ändå få miljonbelopp i avgångsvederlag!), än vad jag har att tro på uppgifterna som lett till att John Stamos (ni vet "Onkel Jesse" i "Huset fullt" och han den där nye läkaren i "Cityakuten", han som var gift med Rebecca Romjin) pressats på 5 miljoner, nämligen att han ska ha varit på kokainfest med strippor. Inte då, inte med de hundögonen! (Okej, Littorin kanske också har hundögon, men mer som en trött mops).
Laila Bagge är biten av något som ingen av de fyra läkare hon besökt vet vad det är. Kan det vara jazz-bacillen?!
Visst var det lite jobbigt med den där simträningen man hade i skolan, för att inte tala om simskolan när man skulle öva framstupa sidoläge och synkroniserade armtag och bentag. alltid i regn och köldgrader (åtminstonne kändes det så). Men vilken tur man har haft att man har fått lära sig simma. Och vilken glädje jag har haft av det sedan! Igår var jag och tog ett kvällsdopp i sjön (sjön ska det vara, havet är mest bara kallt och man får gå flera kilometer för att kunna doppa sig, och pool är för mesar, det är ju bara för vintertid och utlandssemestrar), och visst känner man sig som en ny människa efteråt. Men ännu viktigare är förstås att förhindra alla de drunkningsolyckor som beror på simokunnighet. Så det är jättehemskt att skolorna åtsidosätter den simundervisning som faktiskt finns inskriven i läroplanen. Det har naturligtvis varit en ynnest för mig och mina skolkompisar som har haft simbassäng bara några meter från skolan, alla skolor har det inte lika väl förspännt, men det verkar väl ändå vara något som är såpass viktigt att det är värt att lägga tid och pengar på. Och att man ser till att alla barn lär sig simma, även de muslimska flickor som måste ha både heltäckande kläder och slöjor.
Lagen om allting jävlighet verkar ha drabbat BP. Den nya hättan som troddes vara den slutgiltiga lösningen på läckproblematiken, verkar läcka!
Stella McCartney designar den Engelska OS-truppens dräkter till OS 2012. Så enkelt för Sverige att ta efter där, med det svenska modeundret i åtanke. Rodebjer, Cheap Monday, Filippa K, Acne, Carin Wester, Dagmar, Minimarket, Maria Westerlind eller allra helst om jag fick bestämma; Odd Molly, eller kanske till och med Gudrun Sjöden?!
Oj då, nu kommer det; skyfallet! Och åskan.
Får nog springa ut och dra in solstolen nu!
Etiketter:
BP,
Burkaförbud,
Falkenberg,
John Stamos,
Laila Bagge,
Littorin,
Simning,
Sjukt,
Trädgård
onsdag 29 oktober 2008
När blir vi vuxna?
Igår var jag som sagt på liten 25-årsfest för min bror, bara familjen, det vill säga jag, päronen och mormor och morfar, var bjudna, stora tjotabalongen kommer senare. Men är man 25 borde man väl vara någotsånär vuxen, och när man är 28 framförallt. Ändå verkar det inte som om man kan bli vuxen i sina föräldrars ögon. Gammalt problem, jag vet. Hur som helst var det mamma som bakat tårtan igår... Jag och min bror är iallafall sedan länge utflugna ur föräldrahemmet, och även om det inte känns så alla gånger, så har våra föräldrar släppt taget om oss helt och hållet om man jämför med det här: http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1350289/fadde-mamma-sager-att-jag-maste-vara-hemma-fore-21
Oj, lyssnar på Lantz i p1 från igår, nu pratar Annika med en man som är professor i Media- och kommunikation på Högskolan i Halmstad. Jag känner så väl igen rösten, har troligtvis haft honom som lärare, men kommer inte på vad han heter. Häftigt iallafall.
Något annat som är häftigt är att Robert Wells, som ska vara med i nästa säsong av Körslaget i TV4, har valt att ha Falkenberg, där han bor till och från, som sin hemkommun. Det är alltså från Falkenbergs kommun han ska välja sina körmedlemmar. Är inte det tufft så säg, och här finns ju massvis med duktiga sångare och sångerskor. Det kan nog bli något att följa. Runt jul kommer första avsnittet.
Och på tal om Falkenberg, igår var jag i Falkenberg och shoppade loss (nåja, blev några växter, en köksbordsduk och ett hårspray) och var på Stålboms och lunchade. Deras sallader är helt fantastiska, laxsallad med laxsspett, marinerat ristorn, fetaost och soltorkad tomat, ruccola med vinägrett, kapris och valnötter, bitar av färsk sparris, och till detta nybakat bröd. Mmmmums. Och förutom denna fantastiska sallad bjuder de på en nästan lika fantastisk miljö, vitt, lite skavt, silver, grått, kakelugn och väggpanel. Nytt och gammalt i en fungerande symbios.
Idag är jag arg på: Konkurser, varslingar och så vidare och så vidare, idag var det, det Danska flygbolaget Sterlings tur. Och jag har fått ännu ett tack-men-nej-tack-mail angående ett jobb jag har sökt. Känns totalt hopplöst att få jobb, framförallt som läget ser ut nu. SUCK
Och så är jag arg, eller rättare sagt, besviken, på Halmstad; Per Gessle, har hört hans nya singel "Silly Really". Blev glad när jag hörde att hans nya skiva skulle vara på engelska, mer min kopp té än den svenska 2000-tals-Gessle. Gillar "Son of a Plumber". Men detta var en besvikelse, och något som hade passat betydligt bättre på en ny Roxetteskiva. Mer ljud än melodi.
Och, om igen Fredrik Ljungberg, USA!! Hur tänker man?
Och så kommer halkan, vintern, kylan, och ändå är det en hel månad kvar till advent, blir en lång månad.
Oj, lyssnar på Lantz i p1 från igår, nu pratar Annika med en man som är professor i Media- och kommunikation på Högskolan i Halmstad. Jag känner så väl igen rösten, har troligtvis haft honom som lärare, men kommer inte på vad han heter. Häftigt iallafall.
Något annat som är häftigt är att Robert Wells, som ska vara med i nästa säsong av Körslaget i TV4, har valt att ha Falkenberg, där han bor till och från, som sin hemkommun. Det är alltså från Falkenbergs kommun han ska välja sina körmedlemmar. Är inte det tufft så säg, och här finns ju massvis med duktiga sångare och sångerskor. Det kan nog bli något att följa. Runt jul kommer första avsnittet.
Och på tal om Falkenberg, igår var jag i Falkenberg och shoppade loss (nåja, blev några växter, en köksbordsduk och ett hårspray) och var på Stålboms och lunchade. Deras sallader är helt fantastiska, laxsallad med laxsspett, marinerat ristorn, fetaost och soltorkad tomat, ruccola med vinägrett, kapris och valnötter, bitar av färsk sparris, och till detta nybakat bröd. Mmmmums. Och förutom denna fantastiska sallad bjuder de på en nästan lika fantastisk miljö, vitt, lite skavt, silver, grått, kakelugn och väggpanel. Nytt och gammalt i en fungerande symbios.
Idag är jag arg på: Konkurser, varslingar och så vidare och så vidare, idag var det, det Danska flygbolaget Sterlings tur. Och jag har fått ännu ett tack-men-nej-tack-mail angående ett jobb jag har sökt. Känns totalt hopplöst att få jobb, framförallt som läget ser ut nu. SUCK
Och så är jag arg, eller rättare sagt, besviken, på Halmstad; Per Gessle, har hört hans nya singel "Silly Really". Blev glad när jag hörde att hans nya skiva skulle vara på engelska, mer min kopp té än den svenska 2000-tals-Gessle. Gillar "Son of a Plumber". Men detta var en besvikelse, och något som hade passat betydligt bättre på en ny Roxetteskiva. Mer ljud än melodi.
Och, om igen Fredrik Ljungberg, USA!! Hur tänker man?
Och så kommer halkan, vintern, kylan, och ändå är det en hel månad kvar till advent, blir en lång månad.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

