Här skulle jag ha haft bilder på de söta blommor som nu visar upp sina näpna nunor i min "trädgård", som ett tecken på den allt mer annalkande våren; lilarosa krokupan, snödroppar och vintergäck. Därefter skulle jag haft bilder som visar hur duktig jag varit och bakat makronerer, alldeles spröda utanpå med ett mjuksegt inre, som små rosa smyckesaskar. Men icke sa nicke, jag lyckas inte föra över bilder från kameran till datorn så det får helt enkelt va.
På tal om makroner, var ju tvungen att göra något av alla äggulorna som blev över; är det någon som vet vad det är för skillnad på sabayonne och äggtoddy? Och hur gör man för att det inte ska koagulera?
Och till det lite melodifestival! Det torde inte ha kommit som en överaskning för någon att Loreen vann, det var tydligen klart redan innan någon ens hade hunnit säga andra chansen. Stackars Danny som kom tvåa i år igen (jag hade visserligen blivit överlycklig för en andraplats i melodifestivalen, men så kanske man inte kan jämföra...). Samtidigt tycker jag att det är skönt med relativt etablerade artister som vågar visa sina känslor, så som nu Danny lät bli att dölja hur besviken han blev, och så som Lisa Miskovsky visade hur överlycklig hon blev över att gå vidare från delfinalen. Fast å andra sidan är det så som kvällstidningarna säger, att danny uttalat sig om att det var en miss att Loreen vann, och att hans nummer skulle haft störst chans i Baku, ja då är det känslor vi inte lika mycket uppskattar att ta del av.
Uppenbarligen är jag omusikalisk, för jag röstade på Lisas Bush-parafras och Thorstens proletär-bombastik. Det vill säga de låtar som kom näst, och tredje sist. Men hade jag kunnat rösta bort någon så skulle det vara programledarnas stylister. Hur tänkte de?! Stackars Helena Bergström kunde ju inte ens prata när hon skulle redovisa tittarnas röstning. Förmodligen var det samma tanke bakom hennes ridåklänning som bakom Molly Sandéns dräkt, och det smarta i att stänga av artisternas mikrofoner under intervjuerna från greenroom. Hur som helst, om man bortser från klädseln var programlederiet det bästa på länge. Gina Dirawi torde ha fått en betydligt större publik och Sarah Dawn Finer en helt annan publik; humorpubliken. BBC-sketchen där man skulle välkomna Sverige (eller om det var Schweitz) till Baku var extremt proffsig. Detsamma gällde röstmottagningen från de utländska jurygrupperna, när man kunde slappna av i att det var en programledare som kunde prata engelska på riktigt.
Idag är jag arg på: Miljonlotteriet. Mina morföräldrar håller på att flytta, och i en låda hittade de lotter från Miljonlotteriet som de köpt på det stora gula varuhuset. Lotterna var på väg att bli för gamla så därför tog jag dem med mig för att registrera på deras hemsida. Inte nog med att det man vann var i varuvinstformat (ni vet; äggklockor, uppblåsbara fotbad, tårtkupor...), för att få ut sina vinster måste man öppna ett konto hos Miljonlotteriet, och blir därmed prenummerant. Och ett tu tre, innan man hunnit få bekräftelse på att man sagt upp sin (tur att jag iallafall tänkte så långt att jag registrerade mig själv istället för dem, annars hade de väl fortfarande suttit fast i en dyr lottprenummeration) prenummeration (som jag gjorde inom en halvtimme från det jag tydligen startat den), så kommer där ett kuvert med sex lotter och en faktura på 250 kronor på posten. Häpp. Visst finns det många lurendrejarlotterier i landet, men det jag reagerar mest på är att det stora varuhuset säljer dessa lotter i sina kassor, utan att upplysa om hur systemet fungerar. Nu är jag som väl är en före detta prenummerant, en tårtkupa rikare, och mina morföräldrar är nu stolta innehavare av en kökstimer och ett presentkort på Euro Florist!
Nu lägger han av, Patrik Järbyn, och precis som förra gången han slutade så kan alpintpubliken dra en lättnadens suck att han inte hann skada sig mer än vad han gjort. I alla fall till nästa comeback.
Även Helena Ekholm avslutar sin skidskyttekarriär.
På tal om att lägga av; Sten Tolgfors... Att Svenska högt uppsatta försvarstjänstemän, till synes med alliansens goda minne, ens funderar på att starta vapentillverkning i Saudi-Arabien känns väl ytterst olustigt. Att man inte har försvarsministrar som klarar av att hantera media likaså.
Kanske beror det på Tolgfors, men visst har vi ändå blivit positivt överaskade av mediernas sätt att uppmärksamma, eller snarare, låta bli att grotta ner sig i Reifeldtarnas separation. All heder åt detta.
Det här med Kony, har inte riktigt hängt med där, men har förstått såpass att det handlar om en krigsmaskin som har åtskilliga liv på sitt samvete, framförallt barnsoldaters och barnsexslavars. Och när jag läser vidare lär jag mig att Kony heter Joseph i förnamn och det är Uganda som drabbats av hans och hans organisation, God´s Resistance Armys (visst är det lustigt, eller snarare olustigt, alla dessa våldsverkare som både på lokal och global nivå handlar i ondska i guds namn om jag nu ska fortsätta min PR-strategi för Svenska Kyrkan, så borde väl detta vara något man skulle engagera sig i och ta avstånd från), vrede. Detta har nu uppmärksammats i en film som visats över 50 miljoner gånger på you tube, och som syftar till att fånga in Kony innan året är slut.
Olyckligt sammanträffande att Lundin Oils grundare hette Adolf H Lundin... Går liksom inte att låta bli att dra paraleller.
Veckans #; Är det så att ni har twitter så skulle jag bara vilja rekomendera #absolutnärvaro, Stina Wollter ger och tar emot små korta ögonblicksbilder av hopp och förtvivlan. Tala om känslor som är "all over the place".
Ha nu en skön vårvecka
Visar inlägg med etikett Gekå's. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Gekå's. Visa alla inlägg
söndag 11 mars 2012
Bilder
Etiketter:
#,
Bakning,
Gekå's,
Kony,
Melodifestival,
Miljonlotteriet,
Olja och vapen
torsdag 25 augusti 2011
Näringsliv och annat liv
De industrirelaterade fackförbunden kräver nu lönehöjning för sina medlemmar då de anser att de också måste få del av uppgången i den svenska ekonomin. Hur tänkte de nu? Vet de något som inte vi andra vet? Fast å andra sidan kanske det är det som krävs för att få fart på ekonomin.
Inte heller denna månad kommer de Saabanställda få ut sin lön som de ska.
Steve Jobs avgår som Apples VD. Framförallt sägs det bero på att han inte orkar längre efter att både ha haft cancer i bukspottkörteln och på grund av det genomgått en levertransplantation. Jobs fortsätter dock som styrelseordförande för företaget.
Det är inte bara i det svenska kungahuset det väntas tillökning, även det danska prinsparet Joachim och Marie väntar barn.
Haakon och Mette-Marit firar tioårig bröllopsdag idag.
I måndags kom så den efterlängtade IKEA-katalogen. Och i samband med den även nya uppgifter kring Ingvar Kamprads engagemang i nazistiska organisationer under 30- och 40-talet. Engagemanget var tydligen nåde "stakt och medvetet" , och alltså inte ungdomligt oförstånd, som han tidigare påstått. Detta enligt uppgifter i en ny bok av journalisten Elisabeth Åsbrink baserad på uppgifter ur SÄPOs arkiv.
Man hittade överaskande nog inga droger i Amy Winehouses blod efter hennes död.
Högsta domstolen i New York lägger nu ner åtalet mot IMFs chef Dominique Strauss Kahn som misstänkts för våldtäkt och andra sexbrott. Strauss Kahns anhängare har hela tiden misstänkt en komplott. För oss andra kommer det väl inte som någon vidare överaskning att makt och pengar faktiskt spelar en stor roll i rättsväsendet.
I Expressen efterlyser nu danska Hanne en svensk man (Anders) hon tillbringade en natt, eller tja, en stund i en Mitsubishi Pajero, med för 22 år sedan. En stund som resulterade i sonen Michael. Känner man sig träffad ska man höra av sig till Expressen... Jag kan undra om de får många svar?
Dansk-norska Aqua (Barbie-girl) gör comeback och släpper ny skiva!
Jaha, det var väl inte mer än väntat; Gekå´s bygger nu ut sin livsmedelsavdelning och gör avdelningen till en shop-in-shop mataffär inne i varuhuset. Trodde man hade bestämt sig för att inte försöka konkurrera ut de omkringliggande butikerna. Men å andra sidan trodde jag att man hade bestämt sig för att aldrig ha söndagsöppet också. Antar att det blir skor nästa. Eller så köper man helt enkelt upp hela samhället och hyr ut husen och lägenheterna. Då kan de ju riva och bygga precis som de vill.
Kristdemokraterna och Moderaterna är på kollisionskurs eftersom KD tycker det är viktigare att satsa på de äldre än på de billigare krogbesöken som Moderaterna lobbar för. Antar att det inte krävs någon kommentar till det.
Fridens!
Inte heller denna månad kommer de Saabanställda få ut sin lön som de ska.
Steve Jobs avgår som Apples VD. Framförallt sägs det bero på att han inte orkar längre efter att både ha haft cancer i bukspottkörteln och på grund av det genomgått en levertransplantation. Jobs fortsätter dock som styrelseordförande för företaget.
Det är inte bara i det svenska kungahuset det väntas tillökning, även det danska prinsparet Joachim och Marie väntar barn.
Haakon och Mette-Marit firar tioårig bröllopsdag idag.
I måndags kom så den efterlängtade IKEA-katalogen. Och i samband med den även nya uppgifter kring Ingvar Kamprads engagemang i nazistiska organisationer under 30- och 40-talet. Engagemanget var tydligen nåde "stakt och medvetet" , och alltså inte ungdomligt oförstånd, som han tidigare påstått. Detta enligt uppgifter i en ny bok av journalisten Elisabeth Åsbrink baserad på uppgifter ur SÄPOs arkiv.
Man hittade överaskande nog inga droger i Amy Winehouses blod efter hennes död.
Högsta domstolen i New York lägger nu ner åtalet mot IMFs chef Dominique Strauss Kahn som misstänkts för våldtäkt och andra sexbrott. Strauss Kahns anhängare har hela tiden misstänkt en komplott. För oss andra kommer det väl inte som någon vidare överaskning att makt och pengar faktiskt spelar en stor roll i rättsväsendet.
I Expressen efterlyser nu danska Hanne en svensk man (Anders) hon tillbringade en natt, eller tja, en stund i en Mitsubishi Pajero, med för 22 år sedan. En stund som resulterade i sonen Michael. Känner man sig träffad ska man höra av sig till Expressen... Jag kan undra om de får många svar?
Dansk-norska Aqua (Barbie-girl) gör comeback och släpper ny skiva!
Jaha, det var väl inte mer än väntat; Gekå´s bygger nu ut sin livsmedelsavdelning och gör avdelningen till en shop-in-shop mataffär inne i varuhuset. Trodde man hade bestämt sig för att inte försöka konkurrera ut de omkringliggande butikerna. Men å andra sidan trodde jag att man hade bestämt sig för att aldrig ha söndagsöppet också. Antar att det blir skor nästa. Eller så köper man helt enkelt upp hela samhället och hyr ut husen och lägenheterna. Då kan de ju riva och bygga precis som de vill.
Kristdemokraterna och Moderaterna är på kollisionskurs eftersom KD tycker det är viktigare att satsa på de äldre än på de billigare krogbesöken som Moderaterna lobbar för. Antar att det inte krävs någon kommentar till det.
Fridens!
söndag 6 mars 2011
Vinnare
Idag blir det emellertid inte mycket gjort, skidor både på längden och på tvären; Jörgen Brink (trots att han körde flera kilometer med bruten stav) och Jenny Hansson som vinnare i Vasaloppet. Kul att det inte var någon som tillhörde de nya lagformationerna som hade med sig "harar" till loppet, det vill säga åkare som skulle dra i början för att trötta ut konkurrenterna och bädda för de egna lagmedlemmarna. Brons för Helena Ekholm i skidskyttet, och nu går det bra för slalomherrarna också, roligt att Markus Larsson, som inte fick följa med till VM också åker bra idag. Till slut slutade det med Axel Bäck på andraplats. I femmilen hoppas vi på Rickardsson, och som vanligt Södergren. Men att Hellner just nu ligger i täten är inte heller fel.
Gårdagens andra chansen gick också ganska bra. Hade i och för sig hoppats på Pernilla Andersson vidare till Globen, men Sara Varga och The Moniker var ändå okej. Glad att inte Love Generation gick vidare iallafall. Förstår fortfarande inte vad den samlade kritikerkåren ser hos bidraget. Är de så förblindade av att det är en storproducent som varit med och skrivit bidraget? För i så fall så hjälpte det varken upp tråkfaktorn hos låten eller den bitvis ojämna sånginsatsen. Och enligt medierna kanske Love Generation skulle ha fått ännu färre röster, då skiftade dyra telefonnummer visades i rutan under delar av semifinalerna. Det nummer som stod under artistens namn gick till den artisten, men där det billiga numret slutade på en två, slutade det dyra på en etta. Så var man inte uppmärksam kan man alltså ha slagit fel nummer, och därmed röstat på fel artist, och därmed får man skylla sig själv om man inte har tittat ordentligt.
Nu verkar ett inbördeskrig vara nära förestående i Libyen, näst ut i arabrevolten är Brunei.
Berlusconi säger nu att han tänker närvara under alla de rättegångsdagar som kommer i rättegångarna mot honom. Som försvarare tänker han anlita... sig själv! Kan undra hur korrumperat det italienska rättsväsendet är, har han någon chans eller inte?
Kan det verkligen vara så att Carl Bildts ovilja att ta ställning i revolten i Libyen, har något att göra med hans tidigare(?) engagemang i Lundin Oil?!
Idag är jag arg på: Igår skrev jag om de missförhållanden som ibland råder på ungdomshemmen, de så kallade HVB-hemmen. Idag rapporterar Svenska Dagbladet om hemmen för de yngre barnen, det vill säga familjehemmen. Tydligen finns det så ont om sådana hem, att kommunerna tvingas anlita familjer som är inhyrda av privata företag. Det är väl i och för sig ingen nyhet att det finns människor som ser tar emot fosterbarn enkom för att tjäna pengar på det. Men att systematiskt, genom företagsverksamhet utnyttja den sårbara situationen som barnen befinner sig i, som en affärsidé, det är ju bara sorgligt.
Gillar verkligen Simaon och Thomas inredningsprogram (just nu "Rum för en stjärna"), det är bara lite löjligt med deras överdrivna produktplacering överallt, just nu när de med överdriven tydlighet visar upp en "smart" telefon (i stil med iPhone).
Ajöken!
måndag 8 november 2010
Skåne och andra ställen
Skulle inte vilja vara polis i Göteborg idag. De har gjort bort sig lite grann kan man väl säga. Våldsamt gripande av en man som skulle höras som vittne i samband med bombhotet mot Göteborg. Dessutom stå med laddade vapen mot små barn, barn som dessutom förhördes utan sina föräldrar. Riktigt stor miss.
I Malmö har man nu gripit en man (38-åringen, man med vapenlicens...) för skottdåden i Malmö. Får verkligen hoppas att det är rätt person de har gripit. Och att de inte bara siktat (Sic!) in sig på någon som är lik hans medianamn "den nye lasermannen". Han är tydligen en svensk man som lever ensam och är "tystlåten och mager" (dn.se 2010.11.08) och enligt grannarna "lite märklig"/"lite udda" (SvD.se 2010.11.08).
Och på tal om Malmö: Ja, så jag hade fel. Spelar ingen roll alls, MFF SM-guld och Helsingborg silver. HBK vann sista matchen, mot Djurgården, och hamnade på tolfte plats, lååångt (...) över kvalstrecket , det är det enda som spelar roll i årets Allsvenska slutstrid. Nästa år tar vi hem guldet!
I norra Skåne, utanför Osby närmare bestämt, har en kraftverksdamm rasat och dragit med sig vägar och en bro, och ett flertal gårdar i närheten fick evakueras!
Berlusconi, ja vad ska man säga, nu har han gjort bort sig igen, men jag tror inte han förstår det själv. Nu har han ertappats med en ny ung kvinna, men han tar det hela med ro och säger att det är väl inte så konstigt, det hade varit värre om han hade varit bög... Munkavle på honom i fortsättningen kanske?
Funderar starkt på om det inte får bli Amir Chamdins Cornelisfilm på fredag, det är ju klart en måste-se-film.
Idag är jag arg på: det är väl jättebra att skoleleverna får egna datorer från skolan. Ett sätt att göra skolarbetet mer jämlikt, alla har ju faktiskt inte råd med datorer som är ett måste i dagens undervisning. Men lär ungarna att ta hand om sina saker, ställ krav, och se till att det blir konsekvenser om de är oförsiktiga med sina datorer. Här sitter de ute i regnet med sina datorer och klättrar upp på allehanda byggnader för att sitta där med datorerna. Om de går sönder? Ja det kan du ge dig på! Men de får sitt straff; tidningarna rapporterar "bärbara datorer i knät ger sämre spermier", så det så!
Såg ni Annika Andersson i "Robins" i lördags (ca 25 minuter in i klippet), med en pekpinne till alla som inte kan skilja mellan Ullared (samhället) och Gekå´s (varuhuset), tänk om Boris också kunde fatta skillnaden.
Ohoj! Nya artister klara för melodifestivalen; Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson, med låten "Ge mig en spanjor"... inte så förvånande, mer förvånande om han deltagit som sig själv) och Nicke Borg! Det finns hopp för melodifestivalen, det ser jag fram emot nästan ännu mer än Pernilla Andersson (som ju är gift med Dregen som har spelat/spelar i Backyard Babies med Borg)! Och tydligen Elisabeth Andreassen också, men det mer väntat.
Jag har sagt det i flera år nu, och nu visar det sig att jag fick rätt, kanske skulle ta och satsa på en karriär som trendspanare. Furu. Det är furu som är det hetaste, senaste och hippaste, detvar väl det jag sa, luta av furun, men måla den inte, den kommer tillbaka. Tillsammans med renhorn och djurhudar. Och enligt Stefan Nilsson på Trendgruppen; Falcon Crest!
Visst måste väl svenska institutioner ha vetat om att USA har spionerat på svenskar, och inte kan det väl ha varit ågon som blivit förvånad över avslöjandet? Trodde visserligen inte att det fanns några svenskar som var såpass intressanta för den amerikanska försvarsmakten, att de ödslar tid och pengar på att spionera här.
Nu tror jag minsann att jag ska göra en rejäl rensning i garderoben.
Mors!
I Malmö har man nu gripit en man (38-åringen, man med vapenlicens...) för skottdåden i Malmö. Får verkligen hoppas att det är rätt person de har gripit. Och att de inte bara siktat (Sic!) in sig på någon som är lik hans medianamn "den nye lasermannen". Han är tydligen en svensk man som lever ensam och är "tystlåten och mager" (dn.se 2010.11.08) och enligt grannarna "lite märklig"/"lite udda" (SvD.se 2010.11.08).
Och på tal om Malmö: Ja, så jag hade fel. Spelar ingen roll alls, MFF SM-guld och Helsingborg silver. HBK vann sista matchen, mot Djurgården, och hamnade på tolfte plats, lååångt (...) över kvalstrecket , det är det enda som spelar roll i årets Allsvenska slutstrid. Nästa år tar vi hem guldet!
I norra Skåne, utanför Osby närmare bestämt, har en kraftverksdamm rasat och dragit med sig vägar och en bro, och ett flertal gårdar i närheten fick evakueras!
Berlusconi, ja vad ska man säga, nu har han gjort bort sig igen, men jag tror inte han förstår det själv. Nu har han ertappats med en ny ung kvinna, men han tar det hela med ro och säger att det är väl inte så konstigt, det hade varit värre om han hade varit bög... Munkavle på honom i fortsättningen kanske?
Funderar starkt på om det inte får bli Amir Chamdins Cornelisfilm på fredag, det är ju klart en måste-se-film.
Idag är jag arg på: det är väl jättebra att skoleleverna får egna datorer från skolan. Ett sätt att göra skolarbetet mer jämlikt, alla har ju faktiskt inte råd med datorer som är ett måste i dagens undervisning. Men lär ungarna att ta hand om sina saker, ställ krav, och se till att det blir konsekvenser om de är oförsiktiga med sina datorer. Här sitter de ute i regnet med sina datorer och klättrar upp på allehanda byggnader för att sitta där med datorerna. Om de går sönder? Ja det kan du ge dig på! Men de får sitt straff; tidningarna rapporterar "bärbara datorer i knät ger sämre spermier", så det så!
Såg ni Annika Andersson i "Robins" i lördags (ca 25 minuter in i klippet), med en pekpinne till alla som inte kan skilja mellan Ullared (samhället) och Gekå´s (varuhuset), tänk om Boris också kunde fatta skillnaden.
Ohoj! Nya artister klara för melodifestivalen; Babsan (Lars-Åke Wilhelmsson, med låten "Ge mig en spanjor"... inte så förvånande, mer förvånande om han deltagit som sig själv) och Nicke Borg! Det finns hopp för melodifestivalen, det ser jag fram emot nästan ännu mer än Pernilla Andersson (som ju är gift med Dregen som har spelat/spelar i Backyard Babies med Borg)! Och tydligen Elisabeth Andreassen också, men det mer väntat.
Jag har sagt det i flera år nu, och nu visar det sig att jag fick rätt, kanske skulle ta och satsa på en karriär som trendspanare. Furu. Det är furu som är det hetaste, senaste och hippaste, detvar väl det jag sa, luta av furun, men måla den inte, den kommer tillbaka. Tillsammans med renhorn och djurhudar. Och enligt Stefan Nilsson på Trendgruppen; Falcon Crest!
Visst måste väl svenska institutioner ha vetat om att USA har spionerat på svenskar, och inte kan det väl ha varit ågon som blivit förvånad över avslöjandet? Trodde visserligen inte att det fanns några svenskar som var såpass intressanta för den amerikanska försvarsmakten, att de ödslar tid och pengar på att spionera här.
Nu tror jag minsann att jag ska göra en rejäl rensning i garderoben.
Mors!
tisdag 7 september 2010
PolitikPolitikPolitik och lite fotboll
Visst tycker man väl att det borde vara självklart att journalister inom Public service ska vara objektiva och opartiska. Men Expressens huvudnyhet var väl ändå att överdriva. Jodåsåatt, UR.s partiledarutfrågare, Natanael Derwinger har både haft ett förhållande med Maria Wetterstrand, och varit aktiv i Vänsterns ungdomsförbund. För 20 år sedan! Någonstans får man väl ändå dra gränsen för hur konspirationsteoretisk man får vara? Jag förmodar att alla journalister röstar, att alla har sina politiska sympatier någonstans, och att alla har ett förflutet, och gamla förälskelser som de riskerar att råka på någonstans i sin journalistkarriär. Jag förmodar också att de allra flesta journalister är så pass professionella att de kan bortse från detta under tiden de jobbar.
Kan ju inte låta bli att titta på nya säsongen av "Ullared" även om jag måste byta kanal ibland när inte skämskudden räcker till. Och varför är man sån, ni vet, att man skäms å andras vägnar? Tittade på 5.ans andra premiär igår också; "Lite sällskap", verkade vara ett litet rart program, men förstås även det med många bortzappningar. Ett program som däremot inte skämdes för sig var Peter Settmans 11.e timmen. Äntligen ett seriöst program om humorn i politiken. Ett program som säkert kan få fler att gå att rösta, bara de inte blir avskräckta från att titta bara för att det handlar om politik.
Och ikväll börjar Idol igen.
Idag är jag arg på: De så kallade supportrar som hotar och hatar. De så kallade supportrar till Hammarby som hotat tränaren Michael Borgquist tills de fick honom att avgå. Hur tänker de?! Tror de verkligen att de hjälper sitt lag på det viset. Själv är jag väldigt fotbollsintresserad och Halmstads bollklubb har sedan länge legat mig varmt om hjärtat, så visst förstår jag att man kan bli arg och frustrerad när det går dåligt länge (det får man ju framförallt erfara nu..). Jag vet också att det för många inblandade är en fråga om stora pengar. Men som supporter gäller det att inse att det faktiskt BARA ÄR ETT SPEL, det finns VIKTIGARE SAKER I LIVET, det måste det göra, annars är det nog god tid att börja söka hjälp! Och framförallt måste man inse att det är viktigare att de personerna som faktiskt ser till att vi har något att gå att titta på, att dessa personer mår bra, än huruvida vi kommer ligga kvar i allsvenskan eller inte.
Kan ju inte låta bli att titta på nya säsongen av "Ullared" även om jag måste byta kanal ibland när inte skämskudden räcker till. Och varför är man sån, ni vet, att man skäms å andras vägnar? Tittade på 5.ans andra premiär igår också; "Lite sällskap", verkade vara ett litet rart program, men förstås även det med många bortzappningar. Ett program som däremot inte skämdes för sig var Peter Settmans 11.e timmen. Äntligen ett seriöst program om humorn i politiken. Ett program som säkert kan få fler att gå att rösta, bara de inte blir avskräckta från att titta bara för att det handlar om politik.
Och ikväll börjar Idol igen.
Idag är jag arg på: De så kallade supportrar som hotar och hatar. De så kallade supportrar till Hammarby som hotat tränaren Michael Borgquist tills de fick honom att avgå. Hur tänker de?! Tror de verkligen att de hjälper sitt lag på det viset. Själv är jag väldigt fotbollsintresserad och Halmstads bollklubb har sedan länge legat mig varmt om hjärtat, så visst förstår jag att man kan bli arg och frustrerad när det går dåligt länge (det får man ju framförallt erfara nu..). Jag vet också att det för många inblandade är en fråga om stora pengar. Men som supporter gäller det att inse att det faktiskt BARA ÄR ETT SPEL, det finns VIKTIGARE SAKER I LIVET, det måste det göra, annars är det nog god tid att börja söka hjälp! Och framförallt måste man inse att det är viktigare att de personerna som faktiskt ser till att vi har något att gå att titta på, att dessa personer mår bra, än huruvida vi kommer ligga kvar i allsvenskan eller inte.
Aha, det är så de tänker; Tobias Billström menar att det vore bra om man skickade ut invandrarna på landet, ut till glesbygd´n. Visst, säger han "Ett mindre samhälle kan ha sina baksidor, men för den som varit på flykt och behöver en säker plats att rota sig på är den mindre skalan ofta väldigt bra" (Newsmill 2010.09.07). Ja, de där stabborna, de är då för roliga... Tobias Billström kommer från Malmö om det var någon som undrade.
Nu ska jag ut i solen. Tjing!
Etiketter:
Fotboll,
Gamla synder,
Gekå's,
Glesbygdsrasism,
TV
måndag 16 augusti 2010
Ur led är tiden
Socialdemokraterna vill ha en butler i tunnelbanan! Som kan lämna tvätt, byta däck och handla middagsmaten tills man kommer tillbaka igen. Detta eftersom Stockholmarna har för lite tid att "älska, leka med barnen och drömma" (Carin Jämtin och Ilija Batljan, expressen.se 2010.08.16). Förlåt, men var det inte sossarna som ville ha bort "pig-avdraget"?! Vad är det för skillnad på en piga som är hemma hos folk och en butler som finns på tunnelbanestationen? Tror Carin Jämtin kommer att få äta upp att hon någonsin pratat om butlers.
Folkpartiets valaffisch; "Utan Mr Miyagi, ingen Danielsan - Inför lärlingsjobb för unga". Hur många, som inte är födda mellan 70- och 80-talet, vet vad det är frågan om? Visst var det kul, men bara för dem som sett Karate Kid. Och tror de att de lockar extra väljare genom att visa upp sin omslagspojke; Erik Ullenhag, på samma sätt som Socialdemokraterna när de stoltserade med Tomas Bodström.
Hur kan det komma sig att två deltagare i Midnattsloppet i Stockholm här om dagen, avled vid målgång? Enligt svt.se drabbades båda av härtproblem, men jag skulle nog våga mig på att gissa att det var hjärtat som ledde till döden. Efter loppet var det även många övriga deltagare som tvingats uppsöka sjukhus på grund av uttorkning.
Se där ja; Landsbygdsutveckling kallas det. Heja! Fast, komersiellt privatiserat är det väl ändå, det är väl inte välgörenhetsarbete de sysslar med?
Revyskådespelaren Anna Sundqvist är död.
Jädrar i min lilla låda. Gyllene Tider hade återföreningsspelning på Roxette-konserten i Halmstad igår. Men de hade iallafall inte tur med vädret.
Förstår inte varför tidningarna envisas med att kalla Gekå´s VD för Ullareds VD. Ska det vara så svårt att förstå vilket som är vilket?! Tveksam till om Ullaredsborna är lika förtjusta i tanken på Boris som borgmästare, som Boris själv.
Nu ska jag fundera på vad jag ska hitta på en ledig dag som idag.
Folkpartiets valaffisch; "Utan Mr Miyagi, ingen Danielsan - Inför lärlingsjobb för unga". Hur många, som inte är födda mellan 70- och 80-talet, vet vad det är frågan om? Visst var det kul, men bara för dem som sett Karate Kid. Och tror de att de lockar extra väljare genom att visa upp sin omslagspojke; Erik Ullenhag, på samma sätt som Socialdemokraterna när de stoltserade med Tomas Bodström.
Hur kan det komma sig att två deltagare i Midnattsloppet i Stockholm här om dagen, avled vid målgång? Enligt svt.se drabbades båda av härtproblem, men jag skulle nog våga mig på att gissa att det var hjärtat som ledde till döden. Efter loppet var det även många övriga deltagare som tvingats uppsöka sjukhus på grund av uttorkning.
Se där ja; Landsbygdsutveckling kallas det. Heja! Fast, komersiellt privatiserat är det väl ändå, det är väl inte välgörenhetsarbete de sysslar med?
Revyskådespelaren Anna Sundqvist är död.
Jädrar i min lilla låda. Gyllene Tider hade återföreningsspelning på Roxette-konserten i Halmstad igår. Men de hade iallafall inte tur med vädret.
Förstår inte varför tidningarna envisas med att kalla Gekå´s VD för Ullareds VD. Ska det vara så svårt att förstå vilket som är vilket?! Tveksam till om Ullaredsborna är lika förtjusta i tanken på Boris som borgmästare, som Boris själv.
Nu ska jag fundera på vad jag ska hitta på en ledig dag som idag.
Etiketter:
Gekå's,
Gyllene Tider,
Kändisdöd,
Midnattslopp,
Valfläsk
lördag 14 augusti 2010
En annan variant av murgrönsviol
Tittade ni på "Demokratifesten" inför valet (36 dagar kvar), igår? Det gjorde jag. Var tvungen att göra mig ett ärende ut till köket när Göran Gabrielsson drog på för full med si Göran Persson-imitation. Så otrevlig och pinsam! Får man verkligen hålla på så bara för att man imiterar? I detta fallet fanns det en ganska tydlig gräns mellan humor och ondska. Betydligt bättre var de andra komikerna, Peter Apelgren, Klara Zimmergren och Anna Blomberg som miniatyr-Maud Olofsson på byggvaruhus. Även Babben Larsson var bra även om det nog inte var komiken som var hennes starkaste grepp under gårdagkvällen, däremot en salva av kloka ord och funderingar, en ny snyggare frisyr och en gammal tänkvärd Tage Danielsson-text (hon och Jan Eliasson hade nog kunnat bli ett bra radarpar i politiken). Varför måste man tvunget släpa fram Björn Ranelid hela tiden, bara för att han är konstig betyder det inte nödvändigtvis att han är konstnärlig, han passar sig bäst i bokform. Och vad var det för en liten förstagångsväljar-bloggerska som fick vara med och total-dissa politikernas klädstil? Ska hon säga som såg ut som en teatralisk Mimmi Pigg med sin rosett i håret och sina guldkinder.
Gårdagens största nyhet var annars den att Paris Hilton möjligtvis kan vara gravid. Eller om det vill sig illa, kanske till och med lite normalbygd!
Går riktigt bra i Sim-EM, medaljerna står som spön i backen. Tror det är den sporten Svenskarna ska hålla sig till. Fast Christian Olsson hoppade 17.41 på Diamond League-galan i London. Vinst och årsbästa.
Ett dement par i Falkenberg är försvunna sedan i torsdags, de försvann cyklandes eventuellt mot Hansagård.
Var inne på Gekå´s en sväng igår, skulle ha nya vindrutetorkare (som om det skulle hjälpa...), igår var det tydligen dags för årets upplaga av korvätartävlingen utanför varuhuset, en tävling som tillverkats för att det det ska hända lite i dokusåpan "Ullared", som fortsätter sin inspelning i år (kom ihåg: Ullared = samhället, Gekå´s = varuhuset!). Jag blir så trött!
Jaha, tydligen var larmet från Djurrättsalliansen, nu om vanskötsel på minkfarmar, återigen en smula överdrivet. Detta kunde konstateras efter det att djurskyddsinspektörer varit runt på minkfarmarna. De hade tydligen undersökt saker som inte varit möjliga att åtgärda på den korta tid mellan det larmet kom och kontrollerna. Så det börjar verka som att det var lika falskt som larmen om de vanskötta grisarna. Visst är det bra att missförhållanden uppmärksammas. Men borde inte Djurrättsalliansen förstå att om det håller på att ljuga, ja faktiskt, om sådana saker, så kommer folk till slut inte ta dem på allvar. Ni vet, som att ropa "vargen kommer". Sen kan jag ju inte riktigt förstå varför man föder upp minkar överhuvudtaget.
Nu Melodikrysset
Tjing!
Etiketter:
Demokratifest,
Försvunna,
Gekå's,
Idrott,
Minkfarmar,
Paris Hilton,
Trädgård,
Våfflor
tisdag 4 november 2008
Kommer drömma Genomförandeplaner
Har varit på kurs med jobbet idag. Skulle lära oss Social dokumentation. Om genomförandeplaner och daganteckningar. Hyfsat intressant, framförallt första delen som inte handlade om dokumentation... Men mer om själva omsorgs- och anhörigbiten. Damen som ledde utbildningen var dessutom brutalt svårflörtad. Men vilka goda frallor!
http://www.yttermera.se/index.html, lite humor såhär på kvällskanten. Mer humor just nu, lyssnar på lyssna-igen-arkiv-version av Lantz i P1 från tidigare idag. Tycker det är så rart att hon kallar Sven-Otto Littorin för Totto. Passar honom inte alls men tar ner hela politiker-von-oben-känslan på jorden med en smäll.
Igår var jag på Gekå´s, det är som en helt annan värld. Iallafall för dem som inte är där mer än någon gång per år. Det är verkligen laglöst land. För några dagar sedan skrev jag om kvinnan som blev påkörd på parkeringen för att hon vägrade flytta sig från den parkeringsruta hon höll åt sin man. Men att bli påkörd på den parkeringen är något man får ta med i beräkningen när man åker dit. Men å andra sidan, går man med alla sina vänninor och alla sina kundvagnar mitt i vägen, sakta, och utan minsta tanke på att flytta sig, så får man nästan skylla sig själv. Sen kommer man in på varuhuset, som alltså heter Gekå´s, och inte Ullared (Ullared är samhället), så blir det bara värre och värre. Försök ta dig igenom hela varuhuset utan att bli påkörd (tänk dig då hur det är att jobba där.. (Been there, done that). I min enfald försökte jag tränga mig fram till julavdelningen, men insåg ganska snart att det var lönlöst. Har man en viss teknik så går det ändå relativt bra (aldrig kundvagn, har man korg kan man dessutom ha den framför sig och putta sig fram, försök inte komma fram där någon provar eller har stannat för att titta på något, gå istället runt, det finns oftast flera vägar till samma ställe, du kommer ändå inte komma fram den andra vägen, bylsiga kläder, så det inte känns lika mycket när någon kör på dig, det finns två kassalinjer, har man tur står folk snett och förstår inte att det inte är samma kö till båda kassorna, då smiter man helt lugnt vid sidan av och kommer snart fram till den främre kassan, det orsakar många irriterande rop och mördande blickar, men det är ändå inga människor du kommer träffa igen, ställ kundvagn och korg utanför provrummet redan från början, du får ändå inte ta med dig den in och det vore ju onödigt om du fick ställa dig längst bak i kön igen, och tänk vad du vinner mycket genom att ta det som en lek istället för ett krig). Så genom denna teknik kom jag hem med både farsdagspresent, kofta, klänning och jul-köks-gardiner och lite annat smått och gott som kattmat och konserver.
Idag är jag arg på: Fast mest trött på: Människor som är negativa mot allt. Framförallt all förändring varesig det handlar om nya lösningar på saker eller om nya färger och moden. Kött och potatis ska det vara. De sprider ju naturligtvis denna negativism till alla andra, framförallt om dessa personer är någon form av ledargestalter. Var på kurs idag, på tal om ingenting alls...
Och så är jag arg på Halmstads BK, igen. 3-0 borta mot Elfsborg. Även om Elfsborg är mitt andralag och att jag hellre ser att de vinner än Kalmar så...
Och, återigen, arg på: Falkenbergs kommunpolitiker. Häromdagen röstade de för en nedläggning av Vinbygården, idag är det Tallgläntan som får sin släng av sleven. Inte nedläggning dock, renovering och utbyggnad är beslutad (såklart, allt ska ligga i stan, såklart, såklart att fler anhöriga och vänner ska ha det svårare att ta sig till vårdtagarna, såklart), men en betydligt mindre budget än vad som från början var meningen, och inga seniorbostäder (Enligt Hallands Nyheter 2008-11-04).
Arg är jag också på: som den surkärring jag är, Anglofieringen av ord. Alla svenska ord och uttryck som numera, utan att blinka, skrivs på engelska som norm. Värst är det dock om man gör en direkt översättning till eller från engelskan. Om man översätter engelska ord och begrepp direkt till svenskan så att meningen blir oförstålig och felgrammatisk. På tal om något helt annat hörde jag lördagens lördagsintervju i P1, med drottning Silvia. Och kan inte sluta se Christine Meltzers Silvia, från Hej Baberiba. Framförallt när drottningen, under ett allvarligt samtal om trafficing (se där, ännu en anglifiering), börjar prata om filmen "LiljaN forever". Sött på något sätt.
Mycket arg idag, mer på: Idol-Lars. Pretto!! Om man uttrycker sig miiilllt! Och han som från början var min favorit. Har nu gjort bort sig totalt. Både genom fredagens framträdande, hade väl gått att göra en stentuff version av "Det börjar verka kärlek", att göra en sådan låt till sin egen på ett bra sätt hade väl varit ett utmärkt sätt att visa sin talang och proffessionalitet. Att sedan gå ut i medierna och tala om att man bara utnyttjar Idol-konceptet för sina egna syften och för att man inte lyckas komma någon vart inom musiken på något annat sätt. Och att man ser ner på programmet och dess tittare, är ju att göra bort sig totalt och dessutom tala om för svenska folket hur dryg och pretentiös man är. Är det verkligen ett bra sätt att försöka få skivkontrakt och fans på? Han är 28 år, det vill säga lika gammal som mig. Men har tydligen levt i universitetets skyddade värld hela sitt vuxna liv, och jag har märkt det under min egen studietid, att i den skyddade världen tillåts man vara ung, omogen och utan direktkontakt med verkligheten, på ett helt annat sätt än ute i arbetslivet. Kan bli en hård verklighet att komma ut i. Nu håller jag på Robin E, E som i En riktig rocker. Tycker Kevin är bra också, redan färdig artist.
Idag är det val. Är tråkig och förutsägbar och håller på Obama. Tyvärr börjar jag 7 i morgon och kan inte sitta uppe och se valvakan. Hade förmodligen inte gjort det ändå, men jag hade kanske kunnat ha haft intentionen.
,........................... (oj, det blev en kommentar från katt).
Skulle vilja se nya uppsättningen av Jesus Christ Superstar i Malmö. Har den på video (Jodå, VIDEO), men har fortfarande inte sett den, Kanske skulle ta och göra det så länge.
Lite mer Körslag. Idag avslöjas vilka de nya körledarna ska bli. Robert Wells och Falkenberg var redan offentliggjort, de övriga är: Nanne Grönvall - Stockholm/Hägersten, Magnus Carlsson - Borås, Hanna Hedlund – Bollnäs, Erik Segerstedt – Uddevalla, LaGaylia Frazier – Sundsvall, och till min stora glädje: Timo Räisänen - Göteborg, som nog kan bli årets Joakim Cans och mormorfavorit.
http://www.yttermera.se/index.html, lite humor såhär på kvällskanten. Mer humor just nu, lyssnar på lyssna-igen-arkiv-version av Lantz i P1 från tidigare idag. Tycker det är så rart att hon kallar Sven-Otto Littorin för Totto. Passar honom inte alls men tar ner hela politiker-von-oben-känslan på jorden med en smäll.
Igår var jag på Gekå´s, det är som en helt annan värld. Iallafall för dem som inte är där mer än någon gång per år. Det är verkligen laglöst land. För några dagar sedan skrev jag om kvinnan som blev påkörd på parkeringen för att hon vägrade flytta sig från den parkeringsruta hon höll åt sin man. Men att bli påkörd på den parkeringen är något man får ta med i beräkningen när man åker dit. Men å andra sidan, går man med alla sina vänninor och alla sina kundvagnar mitt i vägen, sakta, och utan minsta tanke på att flytta sig, så får man nästan skylla sig själv. Sen kommer man in på varuhuset, som alltså heter Gekå´s, och inte Ullared (Ullared är samhället), så blir det bara värre och värre. Försök ta dig igenom hela varuhuset utan att bli påkörd (tänk dig då hur det är att jobba där.. (Been there, done that). I min enfald försökte jag tränga mig fram till julavdelningen, men insåg ganska snart att det var lönlöst. Har man en viss teknik så går det ändå relativt bra (aldrig kundvagn, har man korg kan man dessutom ha den framför sig och putta sig fram, försök inte komma fram där någon provar eller har stannat för att titta på något, gå istället runt, det finns oftast flera vägar till samma ställe, du kommer ändå inte komma fram den andra vägen, bylsiga kläder, så det inte känns lika mycket när någon kör på dig, det finns två kassalinjer, har man tur står folk snett och förstår inte att det inte är samma kö till båda kassorna, då smiter man helt lugnt vid sidan av och kommer snart fram till den främre kassan, det orsakar många irriterande rop och mördande blickar, men det är ändå inga människor du kommer träffa igen, ställ kundvagn och korg utanför provrummet redan från början, du får ändå inte ta med dig den in och det vore ju onödigt om du fick ställa dig längst bak i kön igen, och tänk vad du vinner mycket genom att ta det som en lek istället för ett krig). Så genom denna teknik kom jag hem med både farsdagspresent, kofta, klänning och jul-köks-gardiner och lite annat smått och gott som kattmat och konserver.
Idag är jag arg på: Fast mest trött på: Människor som är negativa mot allt. Framförallt all förändring varesig det handlar om nya lösningar på saker eller om nya färger och moden. Kött och potatis ska det vara. De sprider ju naturligtvis denna negativism till alla andra, framförallt om dessa personer är någon form av ledargestalter. Var på kurs idag, på tal om ingenting alls...
Och så är jag arg på Halmstads BK, igen. 3-0 borta mot Elfsborg. Även om Elfsborg är mitt andralag och att jag hellre ser att de vinner än Kalmar så...
Och, återigen, arg på: Falkenbergs kommunpolitiker. Häromdagen röstade de för en nedläggning av Vinbygården, idag är det Tallgläntan som får sin släng av sleven. Inte nedläggning dock, renovering och utbyggnad är beslutad (såklart, allt ska ligga i stan, såklart, såklart att fler anhöriga och vänner ska ha det svårare att ta sig till vårdtagarna, såklart), men en betydligt mindre budget än vad som från början var meningen, och inga seniorbostäder (Enligt Hallands Nyheter 2008-11-04).
Arg är jag också på: som den surkärring jag är, Anglofieringen av ord. Alla svenska ord och uttryck som numera, utan att blinka, skrivs på engelska som norm. Värst är det dock om man gör en direkt översättning till eller från engelskan. Om man översätter engelska ord och begrepp direkt till svenskan så att meningen blir oförstålig och felgrammatisk. På tal om något helt annat hörde jag lördagens lördagsintervju i P1, med drottning Silvia. Och kan inte sluta se Christine Meltzers Silvia, från Hej Baberiba. Framförallt när drottningen, under ett allvarligt samtal om trafficing (se där, ännu en anglifiering), börjar prata om filmen "LiljaN forever". Sött på något sätt.
Mycket arg idag, mer på: Idol-Lars. Pretto!! Om man uttrycker sig miiilllt! Och han som från början var min favorit. Har nu gjort bort sig totalt. Både genom fredagens framträdande, hade väl gått att göra en stentuff version av "Det börjar verka kärlek", att göra en sådan låt till sin egen på ett bra sätt hade väl varit ett utmärkt sätt att visa sin talang och proffessionalitet. Att sedan gå ut i medierna och tala om att man bara utnyttjar Idol-konceptet för sina egna syften och för att man inte lyckas komma någon vart inom musiken på något annat sätt. Och att man ser ner på programmet och dess tittare, är ju att göra bort sig totalt och dessutom tala om för svenska folket hur dryg och pretentiös man är. Är det verkligen ett bra sätt att försöka få skivkontrakt och fans på? Han är 28 år, det vill säga lika gammal som mig. Men har tydligen levt i universitetets skyddade värld hela sitt vuxna liv, och jag har märkt det under min egen studietid, att i den skyddade världen tillåts man vara ung, omogen och utan direktkontakt med verkligheten, på ett helt annat sätt än ute i arbetslivet. Kan bli en hård verklighet att komma ut i. Nu håller jag på Robin E, E som i En riktig rocker. Tycker Kevin är bra också, redan färdig artist.
Idag är det val. Är tråkig och förutsägbar och håller på Obama. Tyvärr börjar jag 7 i morgon och kan inte sitta uppe och se valvakan. Hade förmodligen inte gjort det ändå, men jag hade kanske kunnat ha haft intentionen.
,........................... (oj, det blev en kommentar från katt).
Skulle vilja se nya uppsättningen av Jesus Christ Superstar i Malmö. Har den på video (Jodå, VIDEO), men har fortfarande inte sett den, Kanske skulle ta och göra det så länge.
Lite mer Körslag. Idag avslöjas vilka de nya körledarna ska bli. Robert Wells och Falkenberg var redan offentliggjort, de övriga är: Nanne Grönvall - Stockholm/Hägersten, Magnus Carlsson - Borås, Hanna Hedlund – Bollnäs, Erik Segerstedt – Uddevalla, LaGaylia Frazier – Sundsvall, och till min stora glädje: Timo Räisänen - Göteborg, som nog kan bli årets Joakim Cans och mormorfavorit.
tisdag 30 september 2008
Grannar
Idag är jag arg på: Min granne, den lilla pingstliljan, och min bovärd som är hennes hejduk. Träffade på grannen idag och nu hade hon samlat tillräckligt med mod för att gå på mig om min katt, som hon och bovärden har för sig skiter i hennes land. Hade det nu varit så hade det kanske inte varit hela världen, det är liksom nedbrytbart och inte mer smutsigt än jorden för man gräver väl ändå inte direkt med händerna. Men nu är det så att jag har en innekatt som inte varit ute på några längre utflykter så han har haft tillfälle att uträtta sina behov, på nästan ett år. Har i och för sig ingenting emot att de frågar, eftersom de vet att jag har katt. Han har nämligen smitit ut ibland när jag öppnat dörren, men då har han inte hunnit göra något innan han varit inne igen och det är flera månader sedan sist. Det som gör mig arg och ledsen, är att de inte tror mig när jag talar om detta. Åldersdiskriminering är i och för sig, säkert ingenting som är något nytt för någon i min ålder. Det talas om åldersdiskriminering när det gäller äldre, men det är sällan, om än någonsin man hör om åldersdiskriminering mot yngre, och då har jag ändå uppnått den respektabla åldern av 28år. Men det händer fortfarande att människor ser ned på mig och inte tycker att mina åsikter och vad jag säger, är lika mycket värt, som någon som är lite äldre. Redan när jag flyttade in fick jag höra att det kanske inte var så viktigt hur lägenheten såg ut, eftersom jag var ung!!! Och det är jag inte ensam om.
Och så är jag arg på, återigen: Rättsväsende och poliser. Skrev för ett tag sedan om Malmöpolisen, som under upploppen där blev beordrade att ta på sig sina vanliga mössor, istället för skyddshjälmar. Nu har det riktats kritik mot polisen eftersom de varit för passiva under upploppen. Jag blir så trött. Och så rättsväsendet; det är väl inte konstigt att det finns kriminalitet i landet, när domstolarna fäller utslag som är helt orimliga och till och med uppmuntrar till fortsatt brottslig verksamhet. Att människor kan hota och lura gång efter annan, och dessutom vinna på det i rätten. Det är för jävligt.
Och så var det det där brödet. Njo, det blev snyggt. Men det var nog mest luft och lite svampigt, men det duger när det blir lite skralt i kassan, eller till lite soppa eller sallad. Och Idol. Mina favoriter kommer idag. alltid lite roligare, av någon konstig anledning, att se killarna, men de är inte bara roligare att titta på, utan även att lyssna på. Tjejerna låter ju nästan likadant, även om det faktiskt var lite bättre i år. loulou Lamotte (är det taget!) har ju en fantastisk pipa när hon väljer rätt låtar. Annars är min favorit Lars, som sjunger dylan mer Dylan än dylan själv, även om jag tyckte det var bättre när han sjöng annat. Och så den lille Johan, som det förhoppningsvis kommer gå bra för även efter Idol och målbrott.
Idag har jag varit på Gekå's, men som tur var var jag inte på riktigt shoppinghumör, så det blev inte så farligt dyrt, men nya dukar och schampo och balsam fick jag iallafall handlat in. Och ett litet tjusigt, rutigt paraply. rutigt ska ju vara höstens nya svarta. Och på tal om det så var Aftonbladets lilla modebäver, Sofi Fahrman, med hos Malou på 4an i dag på morgonen, hon påstod att hon hade över 160 000 läsare på sin blogg och över 600 000 på bloggen hon har på Aftonbladets sida. Antar att jag har lika många läsare, men jag kan inte klura ut hur man ska få igång något slags räkneverk för besökare, så jag vet bara inte om det.Hur som haver talade hon om att man ska ha svart på fötterna i höst. Och att man, hör och häpna, kan använda även sommarens skor i höst, och ha till exempel ett par knästrumpr under. Tror dock inte att det gällde ballerinaskor eller sandaler, vilker var det enda jag lyckades köpa till sommaren, så det får väl bli mina gamla stövlar i höst också. Och lila superspetsiga, superute kängor med dålig klack. Så kan det va. Nu får det vara bra för idá. Ajöken
Och så är jag arg på, återigen: Rättsväsende och poliser. Skrev för ett tag sedan om Malmöpolisen, som under upploppen där blev beordrade att ta på sig sina vanliga mössor, istället för skyddshjälmar. Nu har det riktats kritik mot polisen eftersom de varit för passiva under upploppen. Jag blir så trött. Och så rättsväsendet; det är väl inte konstigt att det finns kriminalitet i landet, när domstolarna fäller utslag som är helt orimliga och till och med uppmuntrar till fortsatt brottslig verksamhet. Att människor kan hota och lura gång efter annan, och dessutom vinna på det i rätten. Det är för jävligt.
Och så var det det där brödet. Njo, det blev snyggt. Men det var nog mest luft och lite svampigt, men det duger när det blir lite skralt i kassan, eller till lite soppa eller sallad. Och Idol. Mina favoriter kommer idag. alltid lite roligare, av någon konstig anledning, att se killarna, men de är inte bara roligare att titta på, utan även att lyssna på. Tjejerna låter ju nästan likadant, även om det faktiskt var lite bättre i år. loulou Lamotte (är det taget!) har ju en fantastisk pipa när hon väljer rätt låtar. Annars är min favorit Lars, som sjunger dylan mer Dylan än dylan själv, även om jag tyckte det var bättre när han sjöng annat. Och så den lille Johan, som det förhoppningsvis kommer gå bra för även efter Idol och målbrott.
Idag har jag varit på Gekå's, men som tur var var jag inte på riktigt shoppinghumör, så det blev inte så farligt dyrt, men nya dukar och schampo och balsam fick jag iallafall handlat in. Och ett litet tjusigt, rutigt paraply. rutigt ska ju vara höstens nya svarta. Och på tal om det så var Aftonbladets lilla modebäver, Sofi Fahrman, med hos Malou på 4an i dag på morgonen, hon påstod att hon hade över 160 000 läsare på sin blogg och över 600 000 på bloggen hon har på Aftonbladets sida. Antar att jag har lika många läsare, men jag kan inte klura ut hur man ska få igång något slags räkneverk för besökare, så jag vet bara inte om det.Hur som haver talade hon om att man ska ha svart på fötterna i höst. Och att man, hör och häpna, kan använda även sommarens skor i höst, och ha till exempel ett par knästrumpr under. Tror dock inte att det gällde ballerinaskor eller sandaler, vilker var det enda jag lyckades köpa till sommaren, så det får väl bli mina gamla stövlar i höst också. Och lila superspetsiga, superute kängor med dålig klack. Så kan det va. Nu får det vara bra för idá. Ajöken
Etiketter:
Bröd,
Gekå's,
Grannar,
Idol,
Katter,
Mode,
Rättsväsende och poliser,
Åldersdiskriminering
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)