Visar inlägg med etikett Radio. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Radio. Visa alla inlägg
onsdag 20 juli 2011
På Majas
Igår var det dags för åter en världsklasskonsert på Majas i Apelviken, Varberg. Vet inte om det är havet, den litet slitet, avslappnat välkomnande stämningen (tänk surfarbar i Kalifornien/Hawaii fast med lite lägre celsius) eller den väntande rundpingisen efteråt, som får konserterna att kännas som (ovanligt proffsiga) jamsessions på en stor efterfest hemma i någons inrökta vardagsrum. Igår var det under tre korta timmar, Weeping Willows´ Magnus Carlson, och The Soundtrack of our Lives´ Ebbot Lundberg som stod för skönsången. En salig blandning, en Afterbeach för musikintresserade som Magnus Carlson uttryckte det, med allt från obskyra signaturmelodier till allsången i Boomtown Rats "I don´t like Mondays", Carlsons ljuvliga versioner av "Allways on my Mind" och "The Drugs don´t work", att dessutom avsluta första (eller om det var tredje, eller fjärde) settet med Lou Reeds "Perfekt Day" och sedan hela konserten med ännu mer allsång i "Jag ska fånga en ängel" där überproffsiga Martin Shaub (som spelade både keyboard, gitarr, dragspel och fiol och dessutom hoppade in som ljudtekniker när inte barkillen hann, tydligen var det även han som körde, väl investerade pengar som Magnus sa) tog över sången, eller Hey Jude med Ebbot som allsångsledare, och lägg därtill till en barfota gitarrvirituos av gud nåde i Tommy Sahlin. En fantastisk kväll.
När jag kom hem upptäckte jag att P1 sänder vågskvalp i radion på nätterna!
Tydligen breder sig mässlingen ut över Europa, en smitta som man tidigare trott varit så gott som utrotad i "väst", och man uppmanas att se över sina vaccineringar, framförallt personer födda mellan 69 (de födda tidigare har enligt smittskyddsinstitutet redan en immunitet mot sjukdomen) och 82 (då man började vaccinera småbarn mot sjukdomen), om man då är född, säg 1980, var kollar man upp sådant?
Den siste på FNs serbiska krigsförbrytarlista, Goran Hadzic har nu gripits och ska ställas inför krigsförbrytartribunalen i Haag för brott mot mänskligheten under kriget i Kroatien 1991-95. Tänk, visst är det fantastiskt att det finns en sådan brottsrubricering; brott mot mänskligheten!
Nu har experter undersökt Salvador Allendes kvarlevor och kommit fram till att han verkligen tog sitt liv när soldaterna närmade sig presidentpalatset under militärkuppen i Chile 1973, precis som man tidigare trott. Det har dock funnits de som varit övertygade om att han blivit mördad, de har nu blivit motbevisade.
Idag kommer den Engelske premiärministern David Cameron förhöras i samband med mut- och avlyssningsskandalen kring Murdochmedierna News Corporation. Nu har också News of the World-reportern som avslöjade avlyssningarna efter att blivit avskedad på grund av drogmissbruk, Sean Hoare, hittats död.
Hoppla, det nygifta monegaskiska fursteparet bor tydligen på varsitt hotell, 15 kilometer ifrån varandra, under sin bröllopsresa i Wittstocks hemland Sydafrika.
Nu är även tågbiljetterna till Köpenhamn bokade, och nu är det snart dags för middag innan det är dags att gå till jobbet, nu blir det jobba varenda dag fram till semestern, men redan på måndag börjar den, ledigheten!
lördag 25 juni 2011
Midsommarblomster
Försökte ta mig över nio gärsgårdar för att plocka nio sorters blommor på vägen hem i natt, men det är inte så lätt att hitta några gärsgårdar nu för tiden, så det blev bara denna näva. Och en någorlunda drömlös natt. Gick dessutom hem alldelses för tidigt för att kunna rulla mig i midsommardaggen.
Dagens boktips: Som oväxling till alla mord och ondska så ska jag tipsa om en rikitg feel-goodbok, inte det djupaste man kan hitta i bokfloden, men lättsamt och lättsmält, Carin Hjulströms "Finns inte på kartan". Känner man som jag en rejäl släng av lappsjuka då och då passar boken alldeles utmärkt eftersom huvudpersonen Frida hamnar på praktik från journalisthögskolan, på en tidningsredaktion långt ifrån all ära och redlighet, men när hon ser bortom den tråkiga ytan finns det en hel del hemligheter och äventyr.
Skådespelaren Peter Falk (Columbo) är död. Och tänk, det trodde jag han var för länge sen.
Sist jag var och handlade i en större mataffär hade jag tänkt köpa mig sommarens första styckköpsglass, och få välja mellan sommarens alla nyheter, men vet ni, inne i affären hade de bara paketglass, och ett litet urval av Siaglass styckglassar. De övriga fanns ute i förbutiken. Och där kände jag ju inte för att ställa mig i ny kö. Hur har man tänkt där? Det kan väl inte vara så bra för försäljningen? Tänk bara på alla föräldrar som mutar sina barn med glass för att få dem tysta och snälla under handlandet, jag antar att de inte heller känner för att ställa sig i kö till förbutiken. Fast det klart, då blir de ju tvugna att köpa ett helt paket glass istället.
Tänkte faktiskt passa på att göra en pudel. Har under flera år kallat Ernst Kirschteiger för klåpare (lite grann efter att han inrett ett hus utan att sätta räcke vid trappan, och efter att ha lagt dammsamlande stenar i mass som en kant vid franska fönster, det senare tipset har jag i miniversion tagit efter själv), men nu måste jag erkänna att jag faktiskt ser fram emot säsongsstarten av hans program. Program av den typen brukar dessutom sätta igång ett extra stort sug efter ett eget litet torp.
En snart sexårig flicka har blivit nekat förlängning av sin sjukförsäkring hos Folksam eftersom hon anses överviktig. Hon väger 25 kilo (120 cm lång) och räknas som normalviktig enlig BMI-skalan. Vad sänder det egentligen för signaler? Känns då lite konstigt att det är just till Folksam fackförbundet Kommunal tvångsansluter sina medlemmar.
Nu lyssnar jag på webradio-sändningen av säsongsavslutningen av favoritprogrammet "Spanarna" (tillbaka igen 26e augusti) innan det är dags att bänka sig för att lyssna på Mark Levengoods "Sommar". För vet ni, idag har jag faktiskt glömt Melodikrysset.
Etiketter:
Boktips,
Försäkringar,
Glassbrist,
Kändisdöd,
Midsommarnatt,
Radio,
Sommartorp
lördag 20 november 2010
Ledarbyten
Nu har jag också anmält min katt till Hallands Nyheters Lussekattstävling.
Det var väl ganska väntat, HBK har nu sparkat(!) tränaren Lasse Jacobsson. Och Per "Texas" Johansson slutar spela, och ska gå tränarutbildning nu. Var inte det en händelse som såg ut som en tanke. Han och Michael Svensson, det hade väl passat utmärkt!? Men ärligt talat, det räcker ju inte med att byta tränare, vi måste ju ha bättre spelare. Försök köpa hem någon gammal hjälte (läs Fredrik Ljungberg och Mikael Nilsson) som kan hjälpa upp lagmoralen. Men enligt Tommy Jönsson som fick äran att föra spelarnas talan i radio så kom avskedandet som en överraskning.
Nu spekuleras det om huruvida även Kristdemokraterna ska ta och byta ut sin partiledare, man föreslår Mats Odell istället för Göran Hägglund. Det tycker jag verkar jättedumt; Hägglund är väl det vettigaste de har satsat på i det partiet.
Och nu är det snö igen. Riktigt mycket denna gången. Och visst var det fint igår kväll när jag gick hem från jobbet och det knarrade under skorna och det glittrade på marken. Men jag tycker inte om det!
Tusentals illegalt aborterade foster har hittats invirade i plastpåsar i ett tempelområde i centrala Thailand. I Thailand är abort bara tillåtet när kvinnan blivit våldtagen, eller när hennes liv hotas. Och då kan det uppenbarligen bli såhär istället.
Nu har Ullared äntligen fått sin nya idrottshall. En liten ynklig sak. Bedrövligt, kunde det inte gjorts ordentligt när det ändå skulle göras?
Jaha, Idol-Jay har tydligen testats positivt för hash under Idol-tiden. Det kanske inte var det smartaste draget. Nu har han tydligen fått ett ultimatum; sök hjälp, eller åk ut. Kanske är vad han behöver?
Bra intryck av den kommande radio-julkalendern
" - Du behöver inte skrika så högt, jag är död, inte döv.
- Men du har ju hörapparat".
Låter som om det kan bli lyssningsvärt.
Grattis Sofie och Anton till nya leegenheten!
torsdag 3 december 2009
Julens baksidor
Var på brandskyddsutbildning för jobbet igår. Så nu vet jag iallafall vad jag vill ha i julklapp. Brandsläckare, brandfilt, extra brandvarnare... Jag undrar jag om brandförsvaret får provision på såld brandsläckningsutrustning, de lyckades iallafall sälja in till mig. Och det där med tända mysljus, nja det kommer kanske bli lite neddragning på det den närmsta tiden. Det vi fick mest inpräntat var iallafall: stäng dörren, och ska du tvunget råka ut för en bilolycka så gör det i Falkenberg, de är bäst i världen på sånt.
Fick iallafall en visning av Falkenbergs nya brandstation, snyggt. De hade till och med matchande handdukar råkade jag se.
Och så är det hyacinterna. De vackra väldoftande hyacinterna. Och allergitabletterna...
Janne slutar! Janne Andersson slutar nu sitt jobb som tränare för HBK. Huruvida han planerat att göra det ändå, eller om det beror på klubbens motgångar de senaste åren förtäljer dock inte historien. Nu får vi bara hoppas på en bra ersättare. Vi har ju en hel del gamla spelarhjältar med tränarambitioner; Anders Ante Smith, Torbjörn Tyson Arvidsson, Michael Svensson, Peter Lennartsson eller varför inte fortfarande spelaraktive Tommy Jönsson, listan kan naturligtvis göras milslång. Mats Jingblad är dessutom arbetslös. Ser ut att vara bäddat för en superkombo.
Känns nästan lite skönt att präktige Tiger Woods med sin rara familj faktiskt är en riktig människa som också kan göra fel. Synd om familjen naturligtvis. Och Jesper Parnevik (som ju var den som introducerade Woods med nuvarande frun Elin Nordegren) är arg. Jag undrar jag hur helylle Pernevik själv är?
Helena Jonsson blev det ju förresten. Som fick årets Bragdguld. Jag gissade på Söderling. Jag hade fel. Jonsson var också ett bra val.
Och Peter Jöback är klar för Melodifestivalen. Hoppas verkligen att han har sin lila kostym från förra gången på sig. Recycling is the shit...
Och dansparen till 2010 års Let´s Dance är:
Elin Kling (Stylist) & Daniel da Silva, Willy Björkman (snickaren i Bygglov) & Charlotte Sinclair, Gudrun Schyman & Björn Törnblom, Agneta Sjödin & Tobias Karlsson, Marcus Birro (!!) & Helena Fransson, Peter Wahlbeck & Maria Bild, Victoria Sandell Svensson & Anders Jacobson, Stefan Sauk & Malin Johansson, Molly Sandén & Jonathan Näslund, Claudia Galli & Tobias Wallin, Jan-Olof Hansson ("Bonde-Janne") & Maria Lindberg, Mattias Andréasson (E.M.D/Idol)& Cecilia Ehrling (tv4.se)
Idag är jag arg på: Hallands Nyheter har en pop-up-reklam-julkalender på sin web-tidning, framför allt annat material, och jag får iallafall inte bort den, den är framför och skymmer under hela läsningen på startsidan! Hallandspostens kalender gick iallafall att stänga.
Och ännu argare blir jag när jag hör att två handikappade barn som förlorade sin pappa i en arbetsplatsolycka, nekas skadestånd då de inte anses kunna känna sorg och saknad på samma sätt som en frisk person (Svt.se 2009.12.03)! Jag vet inte vilket handikapp barnen har, men för det första var det väl fruktansvärt att anta att de inte har samma förmåga till känslor bara för att de eventuellt inte kan uttrycka dem på samma sätt. Och för det andra kanske de har ännu större behov av ett skadestånd då deras pappa inte längre kan försörja dem, när de är handikappade?
Det finns trots allt spekulanter på Saab, men... frågan är hur seriösa de är. "Kinesiska Beijing Automotive, BAIC, som var medinvesterare i Koenigsegg-gruppens försök att köpa Saab är fortfarande i högsta grad intresserade [...] En helt ny intressent, som plötsligt dök upp igår, är den holländska sportbilstillverkaren Spyker [...] ett litet och djupt förlusttyngt bilföretag med drygt 100 anställda. Resultatet för första halvåret i år landade på minus 70 miljoner [...] En annan spekulant som tidigare var aktuell och som nu återkommit i diskussionerna är riskkapitalbolaget Renco [...] Bland annat är Renco delägare i General AM som tillverkar militärfordonet Humvee [...] En outsider som det också ryktats om är koreanska Hyundai/KIA. De uppges vara sugna på ett premium-märke i Europa, något som de saknar idag. Frågan är om GM kan acceptera dem som köpare, eftersom det är en direkt konkurrent på många marknader. " (SvD.se 2009.12.03). Nåja, vi får väl bara hoppas på det bästa, och hoppas på att så många som möjligt på Saab och deras hos deras leverantörer får behålla sina jobb.
Och det "internationella konsortiet Crown, med den före detta Volvo-chefen Roger Holtback" har nu höjt sitt bud på Volvo (GP.se). Hade väl varit spännande.
Ett flertal somaliska ministrar har precis blivit dödade av en bomb på ett hotell i Somalias huvudstad Mogadishu (Svt.se 2009.12.03).
Fick iallafall en visning av Falkenbergs nya brandstation, snyggt. De hade till och med matchande handdukar råkade jag se.
Och så är det hyacinterna. De vackra väldoftande hyacinterna. Och allergitabletterna...
Janne slutar! Janne Andersson slutar nu sitt jobb som tränare för HBK. Huruvida han planerat att göra det ändå, eller om det beror på klubbens motgångar de senaste åren förtäljer dock inte historien. Nu får vi bara hoppas på en bra ersättare. Vi har ju en hel del gamla spelarhjältar med tränarambitioner; Anders Ante Smith, Torbjörn Tyson Arvidsson, Michael Svensson, Peter Lennartsson eller varför inte fortfarande spelaraktive Tommy Jönsson, listan kan naturligtvis göras milslång. Mats Jingblad är dessutom arbetslös. Ser ut att vara bäddat för en superkombo.
Känns nästan lite skönt att präktige Tiger Woods med sin rara familj faktiskt är en riktig människa som också kan göra fel. Synd om familjen naturligtvis. Och Jesper Parnevik (som ju var den som introducerade Woods med nuvarande frun Elin Nordegren) är arg. Jag undrar jag hur helylle Pernevik själv är?
Helena Jonsson blev det ju förresten. Som fick årets Bragdguld. Jag gissade på Söderling. Jag hade fel. Jonsson var också ett bra val.
Och Peter Jöback är klar för Melodifestivalen. Hoppas verkligen att han har sin lila kostym från förra gången på sig. Recycling is the shit...
Och dansparen till 2010 års Let´s Dance är:
Elin Kling (Stylist) & Daniel da Silva, Willy Björkman (snickaren i Bygglov) & Charlotte Sinclair, Gudrun Schyman & Björn Törnblom, Agneta Sjödin & Tobias Karlsson, Marcus Birro (!!) & Helena Fransson, Peter Wahlbeck & Maria Bild, Victoria Sandell Svensson & Anders Jacobson, Stefan Sauk & Malin Johansson, Molly Sandén & Jonathan Näslund, Claudia Galli & Tobias Wallin, Jan-Olof Hansson ("Bonde-Janne") & Maria Lindberg, Mattias Andréasson (E.M.D/Idol)& Cecilia Ehrling (tv4.se)
Idag är jag arg på: Hallands Nyheter har en pop-up-reklam-julkalender på sin web-tidning, framför allt annat material, och jag får iallafall inte bort den, den är framför och skymmer under hela läsningen på startsidan! Hallandspostens kalender gick iallafall att stänga.
Och ännu argare blir jag när jag hör att två handikappade barn som förlorade sin pappa i en arbetsplatsolycka, nekas skadestånd då de inte anses kunna känna sorg och saknad på samma sätt som en frisk person (Svt.se 2009.12.03)! Jag vet inte vilket handikapp barnen har, men för det första var det väl fruktansvärt att anta att de inte har samma förmåga till känslor bara för att de eventuellt inte kan uttrycka dem på samma sätt. Och för det andra kanske de har ännu större behov av ett skadestånd då deras pappa inte längre kan försörja dem, när de är handikappade?
Det finns trots allt spekulanter på Saab, men... frågan är hur seriösa de är. "Kinesiska Beijing Automotive, BAIC, som var medinvesterare i Koenigsegg-gruppens försök att köpa Saab är fortfarande i högsta grad intresserade [...] En helt ny intressent, som plötsligt dök upp igår, är den holländska sportbilstillverkaren Spyker [...] ett litet och djupt förlusttyngt bilföretag med drygt 100 anställda. Resultatet för första halvåret i år landade på minus 70 miljoner [...] En annan spekulant som tidigare var aktuell och som nu återkommit i diskussionerna är riskkapitalbolaget Renco [...] Bland annat är Renco delägare i General AM som tillverkar militärfordonet Humvee [...] En outsider som det också ryktats om är koreanska Hyundai/KIA. De uppges vara sugna på ett premium-märke i Europa, något som de saknar idag. Frågan är om GM kan acceptera dem som köpare, eftersom det är en direkt konkurrent på många marknader. " (SvD.se 2009.12.03). Nåja, vi får väl bara hoppas på det bästa, och hoppas på att så många som möjligt på Saab och deras hos deras leverantörer får behålla sina jobb.
Och det "internationella konsortiet Crown, med den före detta Volvo-chefen Roger Holtback" har nu höjt sitt bud på Volvo (GP.se). Hade väl varit spännande.
Alla komersiella radiostationer höll idag, mellan 8-9, en timmes radiotystnad som protest mot de dåliga villkoren och de höga avgifterna för den komersiella radion.
Och favoriterna Anders och Måns återkommer med nytt radioprogram till nästa år. I Sveriges Radio såklart.
Ett flertal somaliska ministrar har precis blivit dödade av en bomb på ett hotell i Somalias huvudstad Mogadishu (Svt.se 2009.12.03).
Tjipp!
Etiketter:
Arg,
HBK-tränare,
Julstrul,
Let´s Dance,
Melodifestival,
Radio,
Saab,
Sport
måndag 10 november 2008
Sicken Storm!
Var i tvättstugan på jobbet när jag hörde hur det började ösregna. När jag kom till matsalen var det riktig uppståndelse. Det gick knappt att se ut för blåsten, regnet och haglet. En lucka hade blåst av taket och fågelbordet en av jobbarkompisarna hade satt upp och dekorerat med granris hade flugit all världens väg. Ja mer behövs det inte för att liva upp vardagen för vårdpersonal. Har iallafall strömmen kvar, men det låter som att vinden börjar ta till igen så vi får väl se hur länge vi klarar oss.
Och Lars åkte ur Idol, han skärpte sig visserligen i fredags, men han var faktiskt ändå bland de sämsta.
Och Kalmar FF blev svenska mästare i herrfotboll. Kändes inte riktigt bra att någon, som inte var HBK firade SM-guld på Örjans Vall (Kalmars sista match var mot Halmstad, i Halmstad). Har upplevt en tokigt kul SM-guldmatch för HBK på Örjans Vall, och en på bortaplan i Borås, och jag kan verkligen känna med Kalmarsupportrarna, för det är verkligen en upplevelse att vara med när domaren blåser av en match som leder till guld för det egna laget. Så mycket glädje som väcks av en liten boll.
Idag är jag arg på: Folk som inte kan hålla ordning ute i den offentliga hemmamiljön. Vad jag menar? Bara på väg hem från jobbet hann jag bli riktigt upprörd på hur det såg ut i samhället där jag bor, och då är det en promenad på mindre än fem minuter. Gick om posten på vägen. Här har vi nämligen ett system som innebär att alla som bor i samhället har en postbox i ett litet rum mitt i centrum, dit all post kommer (Så för oss är det fullkomligt omöjligt att förstå alla de gnällspikar som så högljutt har protesterat mot att det skulle införas postfack i varje trapphus i hyresfastigheter. Orkar man verkligen inte ens ta sig ner för trappan för att hämta sin post, inte undra på att fetman verkar öka i landet. Det skulle ju göras undantag för äldre och rörelsehindrade). Dit kommer också all reklam. Och det finns några människor som inte vill ha sin reklam, och som inte har förstått att man har möjlighet att tacka nej till reklam (Så är det förståss inte, de vet mycket väl att de kan tacka nej till reklam, de får man reda på när man blir tilldelad en box). Därför lägger de denna reklam (eventuellt, och som det är i de flesta fall, sorterar de ut den reklam de inte vill ha) på golvet, eller på den pall som används för att nå de boxarna som sitter lite högre upp.
Bara några meter blev jag upprörd för andra gången under min promenad. Några meter från posten finns nämligen offentliga toalettter (vi ska inte ens tala om hur det ser ut på dem!!) och en lekplats. Och i anslutning till dessa finns en soptunna. Denna soptunna, som ska användas till glasspapper och annat som man behöver slänga när man är på lekplatsen, är knöfull och mer därtill, av soppåsar. Hushållssopor. Alla betalar vi ju för sophämtningen, för oss som bor i lägenhet ingår det i hyreskostnaden, villaägare betalar för sina sopkärl, ju mer ju större soptunna. Har man ingen sophämtning behöver man inte heller betala för sådan. Och slänger man alla sina sopor i offentliga papperskorgar behöver man ingen soptunna. En vacker natt kommer jag att förvandlas till en rasande lappskrivare och beväpna mig med papper och en vass penna och ge mig ut i samhället så invånarna kan vakna upp till en värld full av arga lappar.
Och så blev jag arg: Slog på radion för att lyssna på Lantz i P1, men tror jag stänger av igen. Är ju inte Lantz på måndagar utan brukar vara någon annan flane. Idag har det nog slagit över helt. Det första programledardamen säger när man puffar för ett senare program där man kommer prata om att allt fler vill bo i stora städer, är: SJÄLVKLART, med ett skratt som talar om för oss att det klart, det finns väl ingen som vill bo i något annat än stora städer. Lilla gumman... Dessutom verkar hon pladdrig och flamsig. Och då jämför jag ändå med Annika Lantz...
Känner att jag också börjar bli pladddrig, så nu får det nog vara bra för idag.
Fridens Liljor!
Och Lars åkte ur Idol, han skärpte sig visserligen i fredags, men han var faktiskt ändå bland de sämsta.
Och Kalmar FF blev svenska mästare i herrfotboll. Kändes inte riktigt bra att någon, som inte var HBK firade SM-guld på Örjans Vall (Kalmars sista match var mot Halmstad, i Halmstad). Har upplevt en tokigt kul SM-guldmatch för HBK på Örjans Vall, och en på bortaplan i Borås, och jag kan verkligen känna med Kalmarsupportrarna, för det är verkligen en upplevelse att vara med när domaren blåser av en match som leder till guld för det egna laget. Så mycket glädje som väcks av en liten boll.
Idag är jag arg på: Folk som inte kan hålla ordning ute i den offentliga hemmamiljön. Vad jag menar? Bara på väg hem från jobbet hann jag bli riktigt upprörd på hur det såg ut i samhället där jag bor, och då är det en promenad på mindre än fem minuter. Gick om posten på vägen. Här har vi nämligen ett system som innebär att alla som bor i samhället har en postbox i ett litet rum mitt i centrum, dit all post kommer (Så för oss är det fullkomligt omöjligt att förstå alla de gnällspikar som så högljutt har protesterat mot att det skulle införas postfack i varje trapphus i hyresfastigheter. Orkar man verkligen inte ens ta sig ner för trappan för att hämta sin post, inte undra på att fetman verkar öka i landet. Det skulle ju göras undantag för äldre och rörelsehindrade). Dit kommer också all reklam. Och det finns några människor som inte vill ha sin reklam, och som inte har förstått att man har möjlighet att tacka nej till reklam (Så är det förståss inte, de vet mycket väl att de kan tacka nej till reklam, de får man reda på när man blir tilldelad en box). Därför lägger de denna reklam (eventuellt, och som det är i de flesta fall, sorterar de ut den reklam de inte vill ha) på golvet, eller på den pall som används för att nå de boxarna som sitter lite högre upp.
Bara några meter blev jag upprörd för andra gången under min promenad. Några meter från posten finns nämligen offentliga toalettter (vi ska inte ens tala om hur det ser ut på dem!!) och en lekplats. Och i anslutning till dessa finns en soptunna. Denna soptunna, som ska användas till glasspapper och annat som man behöver slänga när man är på lekplatsen, är knöfull och mer därtill, av soppåsar. Hushållssopor. Alla betalar vi ju för sophämtningen, för oss som bor i lägenhet ingår det i hyreskostnaden, villaägare betalar för sina sopkärl, ju mer ju större soptunna. Har man ingen sophämtning behöver man inte heller betala för sådan. Och slänger man alla sina sopor i offentliga papperskorgar behöver man ingen soptunna. En vacker natt kommer jag att förvandlas till en rasande lappskrivare och beväpna mig med papper och en vass penna och ge mig ut i samhället så invånarna kan vakna upp till en värld full av arga lappar.
Och så blev jag arg: Slog på radion för att lyssna på Lantz i P1, men tror jag stänger av igen. Är ju inte Lantz på måndagar utan brukar vara någon annan flane. Idag har det nog slagit över helt. Det första programledardamen säger när man puffar för ett senare program där man kommer prata om att allt fler vill bo i stora städer, är: SJÄLVKLART, med ett skratt som talar om för oss att det klart, det finns väl ingen som vill bo i något annat än stora städer. Lilla gumman... Dessutom verkar hon pladdrig och flamsig. Och då jämför jag ändå med Annika Lantz...
Känner att jag också börjar bli pladddrig, så nu får det nog vara bra för idag.
Fridens Liljor!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)