Visar inlägg med etikett Frisyr. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Frisyr. Visa alla inlägg
onsdag 17 augusti 2011
Senaste Nytt
Jag har alltså varit och klippt mig. Kort. Känns väldigt ovant än, och lite läskigt, men jag vänjer väl mig. Om inte annat så växer håret så fort så det är snart lite längd på det igen. Var hos en ny frisör denna gången. Jag är väldigt kräsen när det gäller frisörer, och tycker inte att min gamla frisör förnyat sig som jag skulle velat. Men jag vet inte om det blir något nytt besök hos denna heller, känns inte riktigt bra när de tittar på klockan hela tiden.
Men det är väl ingen som bryr sig om min nya frisyr en dag som idag när vi fått reda på att Victoria och Daniel väntar barn, snacka om att de haft press på sig. Men behövde vi verkligen få reda på det redan? Knappt nattagammalt, de ska alltså ha i mars, var väl knappt så att de hade hunnit få reda på det själva än, och det hinner hända en hel del på den tiden. Stackare.
När jag pratade om trender sist, så glömde jag ju en som ni säkert lagt märke till, det går ju knappt att undvika. Jag nämnde visserligen flygfän, och störst av alla i höst är ugglan, ugglor överallt. Fick Panduros höstkatalog idag, och även den var fylld av ugglor i alla dess former. Ugglor och papper, origami är nämligen också hett i höst.
Nu går vänsterpartiets vice ordförande, Rossanna Dinamarca ut och kandiderar till posten som ny ordförande efter Lars Ohly. Ung och kvinna, nästan lika bra som ung och homosexuell (populist, javisst?).
Zlatan stukade tydligen foten i låtsasmatchen mot MFF (som möter Dinamo Zagreb ikväll) härom veckan, och riskerar därmed att missa EM-kvalmatchen mot Ungern. Även om inte Erik Hamren säger sig vara ett dugg orolig för att Zlatan ska missa matchen.
Nu planeras Annika Östbergs liv att bli film, dessutom skriver hon på en självbiografi. Och har avslöjat att hon knarkade fyra av sina år i fängelse. Såpass.
Nyligen Statsvetaren Jörgen Johansson (som var opponentsmoderator när jag skrev min C-, eller om det möjligtvis var B-uppsats) i Radio Halland, med sin gamla käpphäst att det inte borde genomföras några folkomröstningar eftersom vi har representativ demokrati (det vill säga, att vi har valt våra politiker, vi vet vad de står för, och då ska de kunna representera våra viljor). Förstår hur han tänker, det är ju faktiskt politikernas jobb att fatta beslut baserade på betydligt mer kunskap och information än vad de flesta av oss vanliga dödliga har lust eller möjlighet att ta oss till del.
Fridens!
Ps. Läste kommentarerna till mitt förra inlägg, Telias kundtjänst har lagt en kommentar, tack för det, allting har ordnat sig. Ds.
Etiketter:
Fotboll,
Frisyr,
Kungafamiljen,
Politik,
Trender
fredag 9 januari 2009
Nu är det klippt
Lite kortare i nacken, lite mer uppklippt och lite mer sluttande ned mot kinderna. Blev nog ungefär som jag hade tänkt det. Och min frisör ska åka till stockholm och styla Falkenbergskören i Körslaget, det tyckte jag var häftigt.
Thina Thörner och Ali är nu diskade från Dakarrallyt sedan de missat ett antal kontroller.
Andreas Kleerup "hotar" med att lämna landet sedan det utförts drogtester under Grammisgalan. Ojojoj, stackars liten. Tycker visserligen att han gjort en hel del bra låtar, men verkar han inte lite pretentiös? Grammisgalan var första gången jag såg honom utan solglasögon, men då var han ju å andra sidan full som en kastrull. Kanske inte var helt fel med drogtester iallafall?
Annars var väl galan ganska underhållande. Bra musikframträdanden, smålustiga humorinslag och Gry Forsell hade betydligt finare klänning än vad hon brukar ha i Körslaget, men varför i herrans namn är hon så rädd för att visa att hon är gravid? Förstår inte riktigt hur E.M.D kunde vinna årets låt. Förstår inte riktigt att inte Annika Norlin/Hello Saferide/Säkert vann mer än årets textförfattare. Annars verkade det ha varit ett ganska bra musikår.
Nu ska jag laga lite fisk i ugn med potatis- och jordärtskocksmos
Thina Thörner och Ali är nu diskade från Dakarrallyt sedan de missat ett antal kontroller.
Andreas Kleerup "hotar" med att lämna landet sedan det utförts drogtester under Grammisgalan. Ojojoj, stackars liten. Tycker visserligen att han gjort en hel del bra låtar, men verkar han inte lite pretentiös? Grammisgalan var första gången jag såg honom utan solglasögon, men då var han ju å andra sidan full som en kastrull. Kanske inte var helt fel med drogtester iallafall?
Annars var väl galan ganska underhållande. Bra musikframträdanden, smålustiga humorinslag och Gry Forsell hade betydligt finare klänning än vad hon brukar ha i Körslaget, men varför i herrans namn är hon så rädd för att visa att hon är gravid? Förstår inte riktigt hur E.M.D kunde vinna årets låt. Förstår inte riktigt att inte Annika Norlin/Hello Saferide/Säkert vann mer än årets textförfattare. Annars verkade det ha varit ett ganska bra musikår.
Nu ska jag laga lite fisk i ugn med potatis- och jordärtskocksmos
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)