Vad i all världen, det här VMet går inte alls som experterna har planerat, nu vann dessutom Schweiz (ska det vara så svårt?- inte Sweisch; Schweiz, men nu hade de iallafall som tur var övat inför SVTs sändningar, det avslöjade de till och med i sina studiosändningar) över Spanien, den tippade vinnaren. Inget lag som förlorat sin första match har någonsin vunnit VM, men å andra sidan har Spanien aldrig heller vunnit, men nån gång ska vara den första. Om det nu inte blir så att England-Tyskland-Ghana vinner.
Förlåt en dum fråga, men är det verkligen Carl-Henric Svenberg man ska ge sig på egentligen när det gäller oljeutsläppet i Mexikanska Golfen? Svanberg är ju styrelseorförande. Borde det inte vara VDn som borde svara för företaget?
Införbröllopets troligen mest självupptagna artikel av Expressens hovreporter Jahan T Lindvall, när han skriver om sitt möte med Daniel, och skriver "Han var stressad, men sken upp som en sol när han fick syn på mig. Daniel avbröt sitt telefonsamtal och stannade upp. Daniel, du förstår säkert varför jag är här. Han log"(expressen.se 2010.06.16). Nog det fånigaste jag har läst på länge. Den här bröllopsrapporteringen börjar snart bli för mycket.
Men något gott gör hon iallafall, vår kronprinsessa; hon har nu blivit utsedd till Mulleskolans beskyddare!
Oddsen för att Daniel svimmar på bröllopet ger 50xpengarna...
Haga Slott har renoverats för 45 miljoner inför att kronprinsessparet ska flytta in där!
Axelina har namnsdag idag, finns det verkligen någon i Sverige som heter Axelina?!
Idag är det äntligen tillbaka; det fina vädret. Tur nu när vi hade midsommarfest med hemmet, med en ibland oslagbar utsikt över sjön.
Ikväll väntar ändå TVn och den rafflande fortsättningen av Greys Anatomy!
Visar inlägg med etikett Namn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Namn. Visa alla inlägg
onsdag 16 juni 2010
Bröllopstrams
Etiketter:
BP,
Fotbolls-VM,
Haga,
Journalisttrams,
Midsommarfest,
Mulle,
Namn,
Prinsessbröllop,
Sjöviken,
TV
onsdag 17 december 2008
Julpiffat
Idag blev alltså den stora julstädar/pyntardagen, med inspiration från flickorna på jobbet så insåg även jag att man inte behöver vänta till precis dagen före julafton för att pynta det sista och ta fram tomtarna. Frmaförallt då jag jobbar dagen före julafton. Dessutom fick jag ihop några lingonkolor vid middagstid, vet inte riktigt än hur pass stabila de kommer bli.
Apropå något helt annat; Det amerikanska paret som döpte sin son till Adolf Hitler. Och dessutom blev upprörda då det lokala bageriet vägrade skriva detta på den beställda födelsedagstårtan. Hur tänkte ni där?
De sista deltagarna i Melodifesivalen blir alltså E.M.D. Och ett gäng gamla stridspiloter!
Igår såg jag en film som min bror lurat på mig: Crash. Den var jättehemsk. Jag vill inte se så hemska filmer. Så för er som ändå får för er att se den så kan jag ju bara säga: Det var Ryan Philippe som gjorde det. Det var ett misstag på sätt och vis, men det var ändå han, så håll inte på honom, ni kommer bara att bli besvikna. I övrigt var det en väldigt bra film!
Hej Svejs
Etiketter:
Crash,
Melodifestival,
Namn,
Städat och pyntat,
Whisky in a box
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)