Januari är galamånad. Och igår var det dags för två av de stora galorna. Samtidigt. Idrottsgalan på SVT och Grammisgalan, bara för dem som var där. Men det är ändå ingen risk att vi lär missa vad som hände, allt står i dagens tidningar. Idrottsgalan igår hade hastigt och lustigt blivit skidgala, och framförallt herrstafettgala. Men de gör sig ju så bra i TV. Men varför i all världen gick inget pris till Robin Söderling? Och på tal om Robin, så gjorde sig Robin Paulsson riktigt bra som galavärd. Men inte lika bra som Robyn gjorde som grammisvinnare, som fick ta emot fyra priser på gårdagens gala. Håkan Hellström fick bara tre. Eva Dahlgren gjorde tydligen (självklart) ett bra jobb som galavärd II, för musikgalan. Gårdagens frågetecken löd; Var Jerringpristagaren Alshammar verkligen nöjd med, ibland alltför pratglade, och dansande, Hans Krunak som stand-in? Och visste inte Björn Ferry att han skulle bli pappa innan armbrytarfrun (väldigt tidigt) talade om det för hela svenska folket i TV?! Och har man verkligen så svårt att få tag på prisutdelare att man behövde anlita SIBA-chefen Fabian Bengtsson (ni vet han som kidnappades), vad hade han med idrott att göra? Modevinkeln på kvällen visade att alternativt, och knall- lite mattröda läppar verkar vara det senaste för tjejerna både i idrotts- och musikvärlden. På herrfronten verkade (tyvärr) mustasch, hatt och fluga vara flugan.
Upplopp i Rosengård i natt. Uppbrända bilar och avfyrande av raketer mot poliser och förbipasserande bilar. Suck, så tjatigt. Idioter!
Ännu en vinst för Sverige i Handbolls-VM!
Tillståndet för USA-kongressledamoten Gabrielle Giffords som sköts i huvudet under ett attentat vid ett politiskt möte för någon vecka sedan, har försämrats.
Nu är lilla prinsessan Madeleine tydligen ihop med någon inne-finansman från USA, vars mamma tydligen har haft ihop det med Prins Charles en gång i tiden. Han är lik någon av hennes (Maddes) ex. Och lik Jonas Berggren i Ace of Base!
Enligt nya rykten i Tyska tidningen Focus var Olof Palmes mördare en jugoslavisk torped, och finns nu i Zagreb.
Nu ska jag gå och byta tvättid, så spännande kan det vara att leva mitt liv.
Tjing
Visar inlägg med etikett Grammisgala. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Grammisgala. Visa alla inlägg
tisdag 18 januari 2011
Galatime
Etiketter:
Grammisgala,
Idrottsgala,
Kungligt,
Mode,
Musik,
Politiker,
Rosengård
lördag 16 januari 2010
Tulpanens dag
Var visserligen igår, men jag tänkte ändå...
Hörde en forskare i katastrofmedicin på tv igår, angående katasrofen på Haiti. Han menade att alla varningar om hur de döda kropparna sprider sjukdomar, bara är en myt. Alla massgravar där man lägger döda kroppar för att hindra smittspridning är därför en onödig hysteri, och man kan lika gärna vänta ett tag tills de anhöriga har identifierat sina döda. Att man aldig har hört det innan?
Men den stora nyheten är nog att Carolas fadderbarn saknas!
Det har tydligen varit Grammisgala i går, gått alldeles spårlöst förbi, men här är iallafall alla vinnarna; Årets artist: Lars Winnerbäck, Årets album: Thåström: ”Kärlek är för dom”, Årets låt: Mando Diao: ”Dance with somebody”, Årets kvinnliga artist: Amanda Jenssen, Årets manliga artist: Lars Winnerbäck, Årets nykomling: Erik Hassle, Årets kompositör: Amanda Jenssen & Pär Wiksten, Årets textförfattare: Thåström, Årets producent: Kent & Joshua, Årets pop: Fibes, Oh Fibes!, Årets rock: Kent, Årets klubb/hip hop: Promoe, Årets hårdrock: Mustasch, Årets dansband: Larz-Kristerz, Årets folkmusik/visa: Sofia Karlsson, Årets jazz: Jeanette Lindström, Årets klassiska: Kammarensemble Sonanza, Årets barnalbum: Bröderna Lindgren: ”Presenterar meningen med livet”, Årets specialutgåva: Olle Adolphson: ”Tystnaden smyger som en katt... 1956–2004”, Årets hederspris: Jerry Williams, MTV:s videopris: Timbuktu ”Välj mej”
Verkar varit en bra gala. Kul att Jerka fick ett pris, och Sofia Karlsson, har precis beställt hennes samlingsskiva, och Wannadies Pär Wiksten, och Winnerbäck, alltid Winnerbäck. Dagens kändisskvallerruta, på tal om Amanda Jensen, visste ni förresten att hon är ihop med Dennis Lyxzén?!
Verkar varit en bra gala. Kul att Jerka fick ett pris, och Sofia Karlsson, har precis beställt hennes samlingsskiva, och Wannadies Pär Wiksten, och Winnerbäck, alltid Winnerbäck. Dagens kändisskvallerruta, på tal om Amanda Jensen, visste ni förresten att hon är ihop med Dennis Lyxzén?!
På Hornsgatan i Stockholm har man dubbdäcksförbud. Hur i all världen går det till? ska man byta däck innan man kör in på gatan då? Förstår inte alls.
Idag är jag arg på: mina grannar pallfabriken, som använder gatan utanför mitt som uppställningsplats och lastplats för sina lastbilar. Som gör så att jag inte kan se trafiken från det hållet när jag ska köra ut från parkeringen. Får ta ett snack med min lokala vägförening!
Suede återförenas!
Och regeringen har äntligen bett de tusentals vanvårdade, misshandlade och utnyttjade barnhems- och fosterbarnen i Sverige mellan år 1920-80, "samhällets styvbarn", om ursäkt. Ett litet steg på vägen. Nu är det utredning, utredning, utredning. Men det allra viktigaste nu måste väl ändå vara att se till att samma sak inte händer idag, för det finns väl ingen som tror att livet på alla dagens ungdoms- och fosterhem är solsken, även om det förhoppningsvis är det på de flesta.
Nu är det dags att ta tag i idag som är städdag.
Trevlig helg!
Etiketter:
Dubbdäck,
Grammisgala,
Grannar,
Haiti,
Samhällets styvbarn,
Suede,
Tulpaner
fredag 9 januari 2009
Nu är det klippt
Lite kortare i nacken, lite mer uppklippt och lite mer sluttande ned mot kinderna. Blev nog ungefär som jag hade tänkt det. Och min frisör ska åka till stockholm och styla Falkenbergskören i Körslaget, det tyckte jag var häftigt.
Thina Thörner och Ali är nu diskade från Dakarrallyt sedan de missat ett antal kontroller.
Andreas Kleerup "hotar" med att lämna landet sedan det utförts drogtester under Grammisgalan. Ojojoj, stackars liten. Tycker visserligen att han gjort en hel del bra låtar, men verkar han inte lite pretentiös? Grammisgalan var första gången jag såg honom utan solglasögon, men då var han ju å andra sidan full som en kastrull. Kanske inte var helt fel med drogtester iallafall?
Annars var väl galan ganska underhållande. Bra musikframträdanden, smålustiga humorinslag och Gry Forsell hade betydligt finare klänning än vad hon brukar ha i Körslaget, men varför i herrans namn är hon så rädd för att visa att hon är gravid? Förstår inte riktigt hur E.M.D kunde vinna årets låt. Förstår inte riktigt att inte Annika Norlin/Hello Saferide/Säkert vann mer än årets textförfattare. Annars verkade det ha varit ett ganska bra musikår.
Nu ska jag laga lite fisk i ugn med potatis- och jordärtskocksmos
Thina Thörner och Ali är nu diskade från Dakarrallyt sedan de missat ett antal kontroller.
Andreas Kleerup "hotar" med att lämna landet sedan det utförts drogtester under Grammisgalan. Ojojoj, stackars liten. Tycker visserligen att han gjort en hel del bra låtar, men verkar han inte lite pretentiös? Grammisgalan var första gången jag såg honom utan solglasögon, men då var han ju å andra sidan full som en kastrull. Kanske inte var helt fel med drogtester iallafall?
Annars var väl galan ganska underhållande. Bra musikframträdanden, smålustiga humorinslag och Gry Forsell hade betydligt finare klänning än vad hon brukar ha i Körslaget, men varför i herrans namn är hon så rädd för att visa att hon är gravid? Förstår inte riktigt hur E.M.D kunde vinna årets låt. Förstår inte riktigt att inte Annika Norlin/Hello Saferide/Säkert vann mer än årets textförfattare. Annars verkade det ha varit ett ganska bra musikår.
Nu ska jag laga lite fisk i ugn med potatis- och jordärtskocksmos
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)