söndag 1 augusti 2010

Fest

Kubb

Familjen Wallin i gungställning

Sötaste linslusen Alice

Kossorna i Havhult
Hedersgästen i mitten

Livsfarligt nöje
Igår var det överaskningsfest för Sofie i hennes syster Hannas, och hennes familjs lada. Har aldrig varit på överaskningsfest förr, och det blev ju riktigt trevligt. För att inte tala om den goda maten och tårtan från Ekholmens Värdshus och från Casa Wallin. Tack!

Fest var det också i New York igår när Chelsea Clinton gifte sig med sin ungdomskärlek. Ett bröllop som i USA räknas som det närmaste man kommer ett kungabröllop. Men ser hon inte lite trött ut? Fast det beror nog på överdosen av kajal under ögonen. Passar inte alla, blir samma härjade effekt på mig.

Nu är Pridefesten i Stockholm slut, roligast är helt klart bilderna på propra Nyamko Sabuni i Catsuit. Eller en dansande Lars Ohly. Mest otippat är väl nyheten (nyhet för mig, säkert välkänt i de egna kretsarna) att Tobias Billström är bisexuell. Hade kunnat sätta ganska många slantar annars på att han var homofob, tänk vad ett par glasögon kan göra för fördommarna.

I Ullared var det också fest när Diggiloo drog genom byn. Även detta år drabbades de av störtskurar under konserten.

Chicago Fire. Det blir ny klubbadress för Fredrik Ljungberg. Han stannar således i USA trots alla spekulationer om Europaflytt.

19.30 hoppas vi på en svensk EM-medalj från Emma Green. Fast hon verkar inte riktigt stabil just nu.

Idag stannar jag inne i skydd från regnet tills det är dags att gå till jobbet.

Ajöken

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vem bryr sig om dina fester, när Clintons dotter gift med sin bankman?

Sandra sa...

Nej precis!

nollgradig sa...

En mycket chockad födelsedagsgris...

Sandra sa...

Ja exakt. Dessutom var jag inte bjuden på Clintonbröllopet så jag har inte så mycket bilder därifrån. Och så tror jag att vi hade trevligare