söndag 8 januari 2012

2011-2012






Idag är jag arg på; Allt våld som nu eskalerat i Malmö, och att det är så många unga inblandade, både bland offer och förrövare. Bland dem den 15-åring som anhållits för att ha misshandlat, hotat och terroriserat sin egen mamma. då undrar man ju om man har några som helst gränser. Men å andra sidan finns det ju de föräldrar som borde ha ett ordentligt kok stryk, till exempel den innebandy-pappa som lämnat sin son utanför idrottshallen, utan ytterkläder, för att ta sig hem bäst han kunde, efter att han hade spelat en dålig match. Och visst är det väl rätt i vissa fall med hårdare tag mot brottslingar, och fler poliser. Men som alltid; människor som mår bra begår väl inte våldsdåd?

Nu har Vänsterpartiet fått sin "frälsare". Det är inga dåliga krav Jonas Sjöstedt har på sig, men är det någon som kan klara det är det väl just Sjöstedt. Borde väl vara dags att läsa hans "Sammanflöden" som står oläst i bokhyllan.

Och på tal om frälsare, nu har en ny religion bildats; en religion som dyrkar fri kopiering och fildelning. Och det är sant att jag har eftersträvar nya vindar i kyrkan, men det här är ju bara löjligt!

Vi får väl inte hoppas att ödet för den kidnappade, och sedan återfunne 26-åringen blir detsamma som för Siba-Fabian.

När jag får se bilden med Victoria poserandes med en mini-tröja som hon(?) fått i present av Världsmästar-kronorna, så hoppas jag att det inte bara blir kronprinsessan vi får se i bebisland efter födseln, utan att även Daniel tar sitt ansvar som modern småbarnspappa.


Och glöm inte (det jag hoppas blir en självuppfyllande profetia); nytt år, nya möjligheter!

Inga kommentarer: