lördag 22 oktober 2011

Kattliv

Har varit och lämnat katten på djursjukhuset idag. Stopp i urinröret, ni kan ju bara tänka er hur ont han har haft. Förhoppningsvis ska det räcka med att sätta en kateter och tömma blåsan. Förhoppningsvis hann det inte gå så långt att det har gått upp till njurarna. Är det inte helt otroligt hur fäst man kan bli vid ett djur, hade jag inte redan vetat hur blödig jag är så hade det väl kommit som en överraskning nu. Fast å andra sidan är det väl kanske inte så konstigt. Så nu håller jag alla tummar och får vänja mig vid att vara utan kattsällskap förhoppningsvis bara för några dagar.

Visst måste det väl kännas som en befrielse för Libyen att Kadaffi är död, men jag kan inte hjälpa att det känns lite makabert av mannen som påstår sig ha skjutit de dödande skotten att skryta om det. Och vad kommer hända med landet nu? För även om Kadaffi har varit en tyrannisk och diktatorisk makt, så har han iallafall varit en sammanhållande makt, så för att det inte ska bli totalt kaos i landet så borde det ju snabbt komma till en ny, om så än tillfällig ledning.

Niclas Wahlgren och Laila Bagge har nu fått en son. Aftonbladets läsare har fått rösta på vad de tycker att pojken ska heta. Förslaget med flest röster blev Nicolai (Niclas-Laila!). Stackars barn om de lyssnar på läsarnas förslag.

Moderaterna har nu på sin partistämma valt om Fredrik Reinfeldt som partiledare. Vad hade hänt annars? Hade det blivit så att deras nya partiledare också blir ny statsminister, jag menar han är ju inte vald av folket, det är ju bara partiet som blir valt, och deras partiledare blir statsminister. Eller hade det kunnat bli så att Reinfeldt hade suttit kvar som Statsminister trots att han inte hade varit partiledare? Nja, jag tror nog förståss mest på alternativ ett.

Verkar inte gå så bra för True Talent, toppcoacherna till trots, så produktionsbolaget Mastiff har till och med erbjudit jornalister betalt för att skriva om programmet. Låter väl mer som att man skulle behöva satsa de pengarna på en bra informatör eller vad det nu kan tänkas heta i medie-världen.

Har blivit väldigt få inlägg här på bloggen det senaste, nya arbetstider känns som orsaken. Ska försöka bättra mig, men vill ni får ni gärna följa mig på Twitter (Svenssonssandra).

Ha en bra helg! Själv ska jag på årets första julmarknad i morgon tänkte jag (och idag har den alpina säsongen börjat med världscuppremiär i Sölden)!

Inga kommentarer: