lördag 10 december 2011

Får liksom lite dåligt samvete nu. Är ju två veckor sedan jag skrev mitt senaste inlägg. Och varje inlägg börjar jag med att be om ursäkt för att jag inte skrivit på länge. Ska sluta med det nu. Det bli lite så nu när jag bytt jobb och sitter vid en dator mellan 8-17 varje vardag, då är jag inte riktigt sugen på att göra detsamma när jag kommer hem. Samtidigt som det är väldigt roligt att kunna ha möjligheten att uttrycka sina åsikter i en blogg även om jag även gör det via twitter (@Svenssonssandra) nuförtiden.

Förra helgen var jag i Göteborg; Kronhusbodarna, Haga, Julkonsert med Anders Ekborg, Liseberg, Nordstan... Och ändå är det så många julklappar kvar. Bodde på ett helskönt hotell; Hotel Flora, vid Grönsakstorget; loungekänsla, nära till allt (bara man hittar...), okej pris, trevlig personal, god frukost, dock något små rum utan sittmöjligheter, men å andra sidan var det ju inte på hotellrummet man skulle vara. Och trots regn och blåst så verkar det som det var rätt val att välja Göteborg förra helgen, helgen dessförinnan var det tågkaos på grund av stormen (Yoda hette den visst fick jag lära mig under gårdagens popquiz på nya Falkenbergsfavoriten Ruby Red), och denna helgen är det tydligen regnkaos där vägarna förbytts till sjöar om man får tro kvällsblaskorna.

Idag är det Nobel för hela slanten (det kanske är flaggdag idag förresten?), får festliga bilder i huvudet när Expressen skriver att Reinfeldt återvinner och använder gammal klänning.  Tyvärr tror jag att det var Flippan Reinfeldt det handlade om.

Och Amanda vann Idol. Tur det, annars tror jag mina föräldrar gått bärsärk. Men hon var duktig Amanda, väl värd det.

Nu verkar det som att det blir ett besök på Gekå´s, hoppas att vädret skrämt bort en del av tillströmningen.

Kanske återkommer efter det. Tjing!

Inga kommentarer: