lördag 3 mars 2012

Bland alla dystra rapporter om brottsligheten i landet sticker en rubrik ut. Det handlar om mannen som med hjälp av en kniv försökte råna en butik i Halmstad. Butiksägarna vägrade emellertid att lämna ifrån sig några pengar och några av kunderna i affären började jaga mannen, och jagade in honom på polisstationen. Väl där fanns ju både förövare och vittnen på plats och man kunde sätta igång med förhören på en gång. Trots att det låter som en klantig förstagångsförbrytare så var han tydligen känd av polisen sedan tidigare.

En av mina idoler i politiken heter Jan Eliasson. Vad man än har för politiska sympatier i övrigt så måste man nog ändå erkänna att han är en stor politiker med oerhörda diplomatiska talanger. Nu har han dessutom fått nytt jobb. Han kommer bli Ban ki-moons närmaste man som vice generalsekreterare för FN. Känns hoppfullt med mäniskor som honom och Margot Wallström i FN.

Under veckan har Björn Ranelid gått ut i medierna och talat om att han funderar på att hoppa av Melodifestivalen på grund av att han är "Sveriges mest mobbade". Snälla Björn Ranelid; Du Är Inte Sveriges Mest mobbade! Jag håller med om att många av de uttalanden som gjorts om och till Ranelid har varit onödigt hårda. Även om jag tycker att numret kändes som pajaskonster så finns det gränser för vad man kan säga, karln är ju inte känslolös. Men känns det inte som ett hån av Ranelid (eller, mest troligt, tanklöst) gentemot alla verkligt mobbade, att säga att han är sverigest mobbade? Hur som helst, häromdagen eklaterade Ranelid till massorna att han, tack vare folkets samlade stöd, kommer att stanna kvar i festivalen.

Och på tal om Melodifestivalen, idag är det dags för andra chansen. Dynazty ställs mot Top Cats, Andreas Johnsson mot Timoteij, Thorsten Flinck mot Lotta och Christer och Sean Banan mot Youngblood. Jag antar att Dynazty kommer att vinna över Top Cats, Andreas Johnson mot Timoteij. Hoppas att Thorsten Flinck vinner över Lotta och Christer, och om man ska döma efter den låt som fastnar lättast på hjärnan så kommer Sean Banan slå Youngblood med hästlängder. Sen vet ju inte jag hur man har tänkt sig fortsättningen, men ställer man Dynazty mot Andreas Johnson hoppas jag att man skickar vidare sammetsögda Johnson, och Thorsten Flinck kommer väl inte ha en chans mot Sean Banan. Med andra ord; vidare från andra chansen: Andreas Johnson och Sean Banan.

Nu begär kungen högre apanage igen. Jag förstår verkligen inte hur den mannen tänker. Förmodligen inte alls. Hur världsfrånvänd får en människa bli egentligen?!

Med Aftonbladet behövs ingen sjukvårdsupplysning, nu berättar de om hur vi både på vår tunga och våra naglar kan se om vi är sjuka!

Men hörrni, den här försvunna 58-åringen, som sen mirakulöst dök upp igen, blodig och till synes fritagen från sina kidnappare. Nu visar det sig att han inte blivit kidnappad utan gett sig av hemifrån av egen fri vilja. Och nu ska han dessutom förhöras av Palmegruppen eftersom han tydligen sagt till sina närstående att om det skulle hända honom någonting så har det med Palme-mordet att göra. Såhär lagom runt årsdagen för mordet. Nja, får jag gissa hej vilt så tycker jag det låter som att 58-åringen kanske inte är helt, ja vad ska vi säga, kanske inte helt mentalt stabil. Men kanske har jag fel; kanske får ni nu ta del av information som kan leda till ett lösande av mordet.

Tittat lite på klänningarna från Oscarsgalan för att få lite inspiration till bröllopet jag ska på, meneh... det var nästan bara svart och vitt. Kanske en klänning som den Angelina Jolie hade, fast i annan färg. Jag har ju dessutom snyggare knän!

Och kom ihåg; Du behöver inte lösa hela din livssituation just idag.

Inga kommentarer: